Preminuo Niki Lauda, legendarni vozač Formule 1

0
Foto: Profimedia

Trostruki šampion formule 1 Niki Lauda preminuo je juče u 71. godini, saopštila je njegova porodica.

Lauda, koji su pre nekoliko meseci transplantirana pluća, hospitalizovan je u januaru zbog upale pluća, podseća Rojters.

“S dubokom tugom objavljujemo da je naš voljeni Niki mirno preminuo okružen porodicom”, navodi se u saopštenju koje su preneli austrijski mediji.

“Njegova jedinstvena ostvarenja kao sportiste i biznismena ostaće nezaboravna kao i njegova žeđ za akcijom, njegova direktnost i hrabrost. On je uzor za sve nas, bio je dobar i brižan suprug, otac i deka i nedostajaće nam”, dodaje se u saopštenju.

Niki Lauda je titule osvajao 1975, 1977 i 1984, a vozio je na 171 trci za Marč, BRM, Ferari, Brabam i Meklaren.

Imao je probleme sa zdravljem još od 1976. godine kada je imao udes u Hokenhajmu. Tada je skoro čitav minut bio zarobljen u bolidu koji se zapalio i dobio je velike opekotine na licu, a udisao je i toksične materije.

Laudino ime se uvek vezuje uz tragediju koja se dogodila 1. avgusta 1976. u Nirburgringu kada je skoro na smrt izgoreo nakon izletanja sa staze koje je uzrokovalo da njegov Ferari 312T2 bukne kao šibica u krivini Bergverk. Nesretni Lauda nije uspeo da se iskobelja iz kokpita, već je neko vreme goreo poptuno svestan, “na živo”, sve dok mu nisu u pomoć pristigla četvorica njegovih kolega. Na svu sreću, na vreme da preživi, ali prekasno da mu spasu lice i pluća koja su oštećena isparenjima od gorućeg vozila.

Samo 40 dana kasnije on će sa još nezaraslim opekotinama trećeg stepena po licu i rukama opet sesti za volan Ferarija u pokušaju da spase prednost koju je imao u šampionatu nad velikim rivalom i možda još većim prijateljem, Britancem Džejmsom Hantom.

To je uzrokovalo dalje zdravstvene probleme i dve transplantacije bubrega, 1997. i 2005. godine, a 2018. je imao transplantaciju pluća.

Andreas Nikolas Lauda rođen je 22. februara 1949. u Beču u veoma bogatoj porodici koja se oduvek snažno protivila njegovoj strasti – brzoj vožnji automobilima. Ali, i pored toga mladi Austrijanac je odlučio da je to njegov životni i profesionalni put i nakon godina trkanja u raznim takmičenja domogao se Formule 1.

Niki je ostao jedini koji je osvajao titule sa dva najveća rivalska tima u Formuli 1, Ferariju i Meklarenu.