Fejsbuk se više ne zove Fejsbuk, nego – Meta, objavio je osnivač kompanije Mark Zakerberg na virtualno održanoj prezentaciji Facebook Connect, na kojoj je prikazan smer kompanije čije proizvode koristi skoro 3 milijarde ljudi. Novi naziv kompanije potiče iz novog smera u koje kreće, a to je stvaranje „metaverzuma“, prenose mediji širom sveta.

Najveći deo Facebook Connecta bio je posvećen upravo toj ideji, ideji metaverzuma, koju je prezentovao sam Mark Zakerberg. Ukratko, prenosi Jutarnji list, metaverzum bi trebalo da bude jedna sasvim nova interakcija interneta bazirana na virtuelnoj i proširenoj stvarnosti. U metaverzumu bi, prema Fejsbuku, trebalo biti moguće potpuno uroniti u taj virtuelni svet pomoću sopstvenog avatara i družiti se, igrati igre, raditi, kupovati, stvarati… ukratko, raditi sve što radite u stvarnom svijetu, ali virtuelno.

„Verujem da je metaverzum sledeće poglavlje interneta, kao i naše kompanije. Baziramo se na tehnologiji koja pomaže da se ljudi spajaju jedni s drugima. Danas nas vide kao društvenu mrežu, ali u osnovi svega je da mi spajamo ljude. Metaverzum je sledeća granica, da možete da se teleportujete bilo gde, iskusite šta god želite, s kime god želite, u bilo kojem trenutku. Zajedno možemo da stvorimo celu novu platformu i jednu novu kreativnu ekonomiju, u kojoj ćete stavljanjem naočara na glavu moćida uuđete u novi svet. Aplikacije se neće promeniti, sve će ostati isto, ali metaverzum će biti u centru naših aktivnosti“, objasnio je Zakerberg.

Zakerberg je prikazao svet koji zapravo neodoljivo podseća na onaj iz knjige „Ready Player One“, gdje se osoba teleportuje iz svog fizičkog sveta u virtuelni univerzum u kojem može da radi, gleda, kupuje i bude šta god želi. Metaverzum je definitivno najveće klađenje na virtualnu stvarnost koja je dosad preduzeta u tehnološkoj industriji i obećanja koja su prikazana zaistaa su zapanjujuća. Kao i uvek s takvim obećanjima, neka su i zastrašujuća.

Jedan od primera koje je Zakerberg pokazao je devojka iz Los Anđelesa koja je uživo na koncertu i telefonom nazove svoju prijateljicu iz japanskog Kjota, koja se virtuelno prebaci na taj koncert koji se odvija uživo. Nakon toga obe zajedno – i virtualno – odu na virtuelni afterparti, na kojem se druže s ljudima širom sveta i – a ovo je sada možda i ključno – kupuju stvari. Naime, jasno je da bi metaverzum trebao stvoriti celu jednu novu ekonomiju. Čitav taj svet neko će trebati da izgradi, a svi će stvari iz tog sveta da kupuju.

Na primer dizajneri će moći da kreiraju odeću ili nakit za avatare, a korisnici metaverzuma će tu odeću ili nakit potom moći da kupuju i oblače svoje avatare. Jednako je s nameštajem, prevoznim sredstvima, gedžetima, igrama i desetinama i stotinama stvari koje u ovom trenutku još ne možemo ni zamisliti, jednako kao što pre 20 godina nismo mogli da zamislimo ni današnji Fejsbuk.

Pretpostavka je da bi za učešće u Metaverzumu bilo nužno neprestano nositi neku vrstu naočara za virtualnu stvarnost. Fejsbuk na prezentaciji nije previše objašnjavao kako bi to trebalo funkcionisati u praksi, ali sve osobe koje su demonstrirale mogućnosti metaverzuma imale su na glavi naočare koje su izgledale kao svakodnevne, obične naočare za vid.

Fejsbuk već ima dosta razvijen ekosistem naočara za virtuelnu stvarnost iz linije Oculus Quest (koje navodno prodaju uz gubitak samo da bi ih doveli do što više korisnika, a sada je jasnije i zašto). Ali na Connectu je najavljen razvoj mnogo naprednijeg uređaja pod kodnim imenom Project Cambria. Reč je o naočarima za VR koje bi trebalo da puno realnije reprodukuju grimase lica i pokrete ruku, kao i da donesu značajno oštriji prikaz slike (i ne, nije reč o običnim naočarima, nego o velikim, naočarima za VR).

Zakerberg je najavio i buduće naočare za AR, koje bi trebale biti puno moćnije od dosadašnjih.

Zakerberg je poručio da je reč o dugotrajnom procesu, priznajući da o mnogo čemu još ni sami ne znaju dovoljno. Plan je da se u narednih desetak godina razvije ekosistem metaverzuma, u koji će biti uložene milijarde dolara i koji će stvoriti nove milijarde dolara u novim biznisima. Takođe, da će u tih narednih desetak godina metaverzum koristiti barem milijardu korisnika.

Još jedan izuzetno bitan detalj je, naravno, privatnost i sigurnost korisnika, nešto s čime se Fejsbuk prilično muči. Koliko se Zakerbergovoj kompaniji može verovati s metaverzumom?

On kaže – nema nikakvog razloga za brigu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.