Novi motor, novi menjač, novi sistem pogona na sva četiri točka: sa sveobuhvatnim tehnološkim unapređenjem, Mercedes-Benz osigurava da će njegova ikona velikih kombija, Sprinter, ponuditi veću udobnost u vožnji od septembra 2021. godine nadalje – i to na gotovo svim terenima. U srcu unapređenja je izuzetno moćan i efikasan 2.0-litarski dizel motor OM 564 poznat iz portfolija Mercedes-Benz putničkih automobila. Četvorocilindarski agregat uskoro će biti dostupan za naručivanje u četiri kategorije snage. Sprinter će takođe preuzeti i automatski 9G-TRONIC menjač u svim svojim varijantama iz asortimana putničkih automobila brenda sa trokrakom zvezdom, dopunjujući šestostepeni manuelni menjač. Treća nova tehnička karakteristika, koja takođe startuje u septembru, je pogon na sve točkove sa Torque-on-demand sistemom u Sprinteru 4×4. On će zameniti sadašnji sistem. Pored toga, od ovog meseca nadalje biće unapređenja u ergonomiji i bezbednosti – zahvaljujući vratima za brzu isporuku.

Dr Ulf Zillig, direktor razvoja Mercedes-Benz lakih komercijalnih vozila: „U najnovijoj fazi evolucije Sprintera, udobnost u vožnji putničkih automobila je veća nego ikad pre, zahvaljujući opsežnom tehnološkom unapređenju. I to ne samo na autoputu, na različitim terenima vožnje ili u gradskom saobraćaju: čak i na neasfaltiranim putevima, Sprinter će uskoro ponuditi posebno opušteno iskustvo u vožnji, a samim tim i veću sigurnost. Na ovaj način, Sprinter još jednom postiže ono što je oduvek karakterisalo ovu seriju modela: ponovo postavlja nove standarde za veliki segment kombija!”

Snažan sa niskim emisijama: 2.0-litarski dizel motor u četiri kategorije snage  

Dok je snažni četvoro-cilindarski OM 654 dizel motor do sada bio dostupan samo u Sprinter Furgon varijanti i šasiji sa pogonom na zadnje točkove, od septembra Mercedes-Benz će nuditi ovaj tip motora kao jedini motor za sve verzije, uključujući i novu varijantu pogona na sva četiri točka. [1]

Klasifikovan prema standardima za emisiju izduvnih gasova Euro VI-E i Euro 6d, OM 654 se uskoro može naručiti – u zavisnosti od izabrane varijante pogona i karoserije – u četiri kategorije snage 84 kW/114 kS, 110 kW/150 kS, 125 kW/170 kS i 140 kW/190 kS.

Četvoro-cilindarska jedinica iz portfolija putničkih Mercedes-Benz automobila može se pohvaliti dodatno poboljšanom izolacijom od buke i vibracija u odnosu na prethodnika. Pored boljih karakteristika vožnje i veće vučne snage, to znači da je prijatno tiho u vozilu i da su smanjeni dosadni šumovi. Kombinacija aluminijumskog bloka i čeličnih klipova, komora za sagorevanje u čelu klipa, kao I NANOSLIDE® premaz cilindra za smanjenje trenja u motoru, zajedno sa dinamičkom višesmernom recirkulacijom izduvnih gasova i naknadnom obradom u motoru, takođe omogućavaju manju potrošnju i niske emisije. Zbog svog položaja blizu motora, naknadna obrada izduvnih gasova radi sa malim gubicima toplote i u povoljnim uslovima.

Za još bržu promenu stepena prenosa: 9G-TRONIC automatski menjač zamenjuje 7G-TRONIC PLUS

Kao dodatni prenos iz trenutne ponude Mercedes-Benz putničkih vozila, Mercedes-Benz kombinuje najsavremeniji 2.0-litarski dizel motor u Sprinteru sa 9G-TRONIC automatskim menjačem. Moderni menjač zamenjuje prethodni 7G-TRONIC PLUS. Zajedno sa izraženim „overdrive“ karakteristikama, njegovih devet brzina održava niske brojene obrtaja motora u gotovo svim situacijama u vožnji, što takođe znači značajnu uštedu u potrošnji goriva i primetno smanjene vibracije i buku. Optimizovani hidraulični elementi takođe omogućavaju brze, jedva primetne promene stepena prenosa gotovo bez prekida vučne snage. “Drive Select” i ručice za menjanje brzina na volanu omogućavaju vozaču da ručno interveniše u trenutnom režimu. Još jedan plus: uprkos dva dodatne stepena prenosa, 9G-TRONIC automatskom menjaču potrebno je isto prostora za ugradnju kao i njegovom prethodniku 7G-TRONIC PLUS.

Manuelni menjač sa 6 brzina ostaje nepromenjen.

Dobra trakcija na putu i van puta: novi pogon na sve točkove

Kao i ranije, Sprinter se može naručiti ne samo sa pogonom na prednje i zadnje točkove, može se naručiti i sa pogonom na sve točkove – od septembra sa potpuno novim sistemom, takođe delimično izvedenim iz sadašnjem modularnog sistema Mercedes-Benz putničkih vozila. Za razliku od sistema prethodnika koje je dovodio 35% obrtnog momenta na prednju i 65% na zadnju osovinu u 4×4 režimu, ovaj sistem može potpuno različito da rasporedi pogonske momente između prednje i zadnje osovine u zavisnosti od situacije i bez inputa vozača (Torque-on-demand – obrni momenat na zahtev). Potpuno promenjiva raspodela obrtnog momenta obezbeđena je elektronski kontrolisanom spojnicom sa više lamela integrisanom u razvodnu kutiju. Ako je multiplate kvačilo isključeno u normalnom režimu vožnje, zadnja osovina potpuno upravlja vozilom. Sa uključenim multiplate kvačilom, prednja osovina dolazi u igru. Ovo osigurava veliku trakciju i rukovanje bez napora. Dodatna prednost u odnosu na prethodni pogon na sve točkove: pored veće udobnosti putem automatske raspodele obrtnog momenta, novi sistem rad mnogo tiše.

Čim to zahteva situacija u vožnji, pogonski momenat se dovodi na prednju osovinu. Ako to više nije potrebno – na primer u snažnim kočionim manevrima sa intervencijom ABS-a – prednji pogon se isključuje i obrtni momenat se smanjuje na  nulu. Ako postoji opasnost od podupravljanja ili nadupravljanja pod opterećenjem, obrtni momenat se prvo raspoređuje tako da se vozilo ponovo stabilizuje.  Samo ako ove mere ne pomognu u smirivanju situacije, intervenišu kontrolni sistemi ESP I 4ETS prilagođeni sistemu 4×4.

Novi Sprinter 4×4  uskoro će biti dostupan u standardnoj opremi u kombinaciji sa motorom OM 654 sa 140 kW/190 kS i 9G-TRONIC automatskim menjačem – i to do težine do 5.5 GVW.

Speed Delivery Door – vrata za brzu isporuku olakšavaju rad dostavljačima paketa

Osim povećanja udobnosti u vožnji, Sprinter će od ovog meseca nadalje ponuditi još jedan plus u ergonomiji i bezbednosti zahvaljujući inovativnom sistemu kliznih vrata ‘Speed Delivery Door’ koji će biti dostupan u fabrici. Ovo su automatska, senzorski kontrolisana dvostruka okretna vrata sa suvozačeve strane, koja na zahtev zamenjuju bočna klizna vrata u prtljažni prostor.

Svetlosna barijera otkriva vozača čim sa vozačevog sedišta uđe u prtljažni prostor. Vrata za brzu isporuku se tada automatski otključavaju i otvaraju. Time se štedi vreme i rasterećuje vozač, jer oni mogu ostaviti vozilo sa paketima u rukama bez potrebe da dodiruju bilo šta drugo, a vrata se automatski zatvaraju za njima. Nije potrebno odlagati robu i ponovo je podizati, kao što je slučaj sa konvencionalnim kliznim vratima. Automatsko zaključavanje biće dostupno za naručivanje kao dodatna opcija.

Još jedna prednost za veću sigurnost: vrata za brzu isporuku su prozirna iz unutrašnjosti. Vozači stoga imaju pogled na trotoar pre nego što izađu. Rizik od sudara sa prolaznicima, posebno biciklistima, značajno je smanjen.

Sve informacije i tehnički podaci u ovom saopštenju odnose se na evropski Mercedes-Benz model. Moguća su odstupanja specifična za pojedine zemlje.


[1] Also in the range: since 2020 the Sprinter has also been available alternatively with a battery-electric drive. With the eSprinter, the entire range of use in urban logistics can be covered locally emission-free. Further information and technical data on the eSprinter can be found on our Mercedes me media online platform at media.mercedes-benz.com as well as on our Daimler Global Media site at media.daimler.com

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.