Kampanja za seriju „Igra prestola“ nije samo marketing jedne serije – ona zapravo predstavlja epski početak serije borbi za presto između velikih striming servisa.

Na globalnom, ali i našem lokalnom nivou, zagriženost za serijal „Igra prestola“ (Game of Thrones) i uvezivanje sa brendovima predstavljaju ključni oslonac borbe za svakog pretplatnika striming servisa. Sa više od 100 potpisanih licenci na svetskom nivou, ovo je najlicenciraniji program HBO-a do sada.

Nije ni čudo. Do početka emitovanja nove sezone 15 miliona tvitova je objavljeno u 2019. godini sa najviše interakcije kada je pušten prvi trailer. Marketing kampanja za „Game of Thrones“ je genijalna. Od turneje prestola širom sveta i na stotine hiljada ljudi koji su, uključujući i nas, čekali da se slikaju na prestolu, do topljenja leda koje je oko tri miliona ljudi gledalo sat vremena putem Facebook livea, pa sve do spota Seven Nations Army sa White Walkerima. Poslednja sezona najgledanijeg TV serijala HBO-a koja je krenula ove nedelje spojila je brendove širom planete u promociji serije kroz različite aktivacije i brend partnerstva, što je dovelo do toga da izgleda kao da je ZIMA DOŠLA u sve krajeve sveta.

To nije slučajnost, jer prema analizi lista Wall Street Journal procenjeno je da je globalni budžet za promociju serije oko 20 miliona dolara, što se i vidi. Ovo je mudro doneta odluka da se iskoristi poslednja sezona kao i velika kulturološka i komercijalna snaga koja će opčiniti svakog gledaoca serije, ali u isto vreme dovesti i do novih pretplatnika koji će se zadržati na platformi. U brutalnoj borbi platformi prethodne nedelje je objavljeno da Disney kreće od jeseni u Americi sa sopstvenom striming platformom pod boljim komercijalnim uslovima i velikim franšizama uključujući i jednu od najvrednijih – „Rat zvezda“.

Promocija poslednje sezone započela je na Super Bowlu kampanjom u saradnji sa pivskim brendom Bud Light, kada je rival Bud Light viteza bio niko drugi do Ser Gregor Clegane poznatiji kao Planina (The Mountain). To je bila prva velika reklama HBO-a od osnivanja i neočekivan početak proslave dolaska nove sezone serije. Pokrenuta je lavina partnerstava
HBO-a sa različitim brendovima u promociji poslednje serije – njih preko 100. Tako je „Game of Thrones“, odnosno HBO, ušao u dalju borbu za presto.

Gledaoci, a i oni koji to nisu, okruženi su specijalnom edicijom Twitter emodžija, specijalnim izdanjem Johnny Walker viskija, limitiranom serijom Oreo keksa, Adidas patikama za White Walkere, dating aplikacija OKCupid poseduje oznake porodica da bi se potencijalni partneri lakše prepoznali, 250.000 metro kartica u Njujorku je brendirano likovima iz serije, izdat je album sa muzičkim superzvezdama, linija šminke Urban Decay, kao i započeta saradnja sa američkim Crvenim krstom za doniranje krvi tokom popularnog festivala SXSW, i to sve pod sloganom #ForTheThrone.

Kraj sezone „Igre prestola“ je velika prilika za HBO da stekne dodatnu armiju novih pretplatnika i dalje kapitalizuje na dobrom i kvalitetnom sadržaju. Uz sve ostale strimere biće vrlo teško, što neko reče, ne mogu svi da prežive dugo – slično je i kada se naređa pet picerija jedna pored druge, svi koji žive na fast-foodu znaju da negde preživi maksimum dve. Odavno pretplatnicima nije ključno takmičenje platformi na polju servisa ili tehnologije, već isključivo takmičenje u velikim pričama koje žele da gledaju. A u doba „content crapa“ koje nas okružuje dobra kampanja i brend partnerstva upravo donose te dobre priče pravo do gledalaca.

Uživajmo u borbi za presto tokom poslednje sezone, niko ne zna šta nas čeka, jer, ako su ubili jednog od glavnih likova u prvim epizodama, na kraju je sve moguće! Ali pre svega pozivam vas da uživamo u predstojećoj borbi strimera za dobrim sadržajem kao i kreatorima koji pokušavaju da naprave priče i serije poput „Igre prestola“, jer teško da će se na globalnom nivou u skorije vreme pojaviti nova serija koja će uspeti da pokrene armiju vernih gledalaca u ovolikom broju.

Komentar(1)

  1. Milan1
    26. aprila 2019. 18:04

    Vatro, upoznaj led!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.