“Plaćanje računa selfijem? Nije naučna fantastika. To je SWiP”: Intervju sa Ksenijom Konstantinovom, suosnivačem evropskog startapa SWiP

0
Foto promo

Plaćanje računa putem selfija za svega nekoliko sekundi, možda, zvuči kao futuristički svet iz naučno-fantastičnog filma, ali, zapravo je realnost koju nam donosi inovativna tehnološka platforma evropskog startapa SWiP. Zahvaljujući svom revolucionarnom projektu, ovaj startap je 2019. postao jedan od finalista globalnog inovacionog programa Visa Everywhere Initiative, u kojem ove godine, i srpski startapi i fintek kompanije mogu da učestvuju.

SWiP tim je u međunarodnom takmičenju kompanije Visa, usmerenog na podršku i primenu inovativnih rešenja i poslovnih projekata za potrebe bankarske i maloprodajne industrije, ostvario uspeh prezentujući tehnologiju plaćanja prepoznavanjem lica.

„SWiP je mnogo više od puke super aplikacije (digitalnog novčanika) za korisnike. To je, takođe, rešenje za brojne biznise koje omogućava povećanje prihoda upravljanjem prosečnim iznosom transakcija i aktivnošću kupaca“ kaže u intervjuu Ksenia Konstantinova, suosnivač startapa SWiP.

Sa Konstantinovom smo razgovarali o tome kako funkcioniše ova inovativna tehnologija plaćanja, kao i o svim prednostima koje njihova platforma donosi – kako za kupce, tako i za poslovnu zajednicu. Konstantinova je podelila sa nama i nekoliko saveta za srpske startape i fintek kompanije, koji planiraju da se prijave na takmičenje.

Kako biste najjednostavnije opisali kako i šta Vaša aplikacija radi?

SWiP tim je kreirao platformu koja omogućava biznisima, koji koriste tradiconalne sisteme plaćanja, transakcije putem biometrijskog prepoznavanja lica i QR kodova. Platforma se, takođe, može integrisati sa maloprodajnim POS i CRM sistemima kako bi brzo identifikovala kupce i automatski im ponudila popuste, bonuse i nagrade. Uz to, bez potrebe da kupci sa sobom imaju bankovnu karticu ili karticu lojalnosti, sistem donosi bolje poslovne rezultate povećanjem prometa transakcija i unapređenjem ID-a klijenta, dok istovremeno poboljšava korisničko iskustvo bržim, jednostavnijim i sigurnijim kupovinama. SWiP je mnogo više od puke super aplikacije (digitalnog novčanika) za korisnike. To je, takođe, rešenje za brojne biznise koje omogućava povećanje prihoda upravljanjem prosečnim iznosom transakcija i aktivnošću kupaca.

Kupcima, SWiP-ov “super novčanik” omogućava stvaranje biometrijskog ID-a povezanog sa višestrukim načinima plaćanja i programima lojalnosti u okviru različitih sektora (horeca, maloprodaja, vending itd). Kupcima je potrebno od tri do pet minuta za kreiranje biometrijskog profila, a nakon toga, sve što je potrebno kako biste izvršili uplatu i bili “prepoznati” u programu lojalnosti (u kojem možete da ostvarite trenutni popust, dobijete nazad svoj novac ili sakupite i potrošite virtuelne bodove) je jedan pogled na terminal za prepoznavanje lica, postavljen na šalteru prodajnog objekta. SWiP, takođe, nudi alternativni način plaćanja i dobijanja programa lojalnosti jednim – jednostavnim skeniranjem QR koda. Dakle, da rezimiramo: SWiP pruža korisnicima još jedan način plaćanja, u kombinaciji sa programom lojalnosti, samo jednim pogledom (alternativno skeniranjem QR koda) za samo tri sekunde.

Kada je reč o poslovnoj zajednici, važno je reći, da kada potrošači kupuju pomoću SWiP-a, njihove informacije o kupovini prikupljaju se u CRM-u. SWiP algoritmi selektuju prave lojalne kupce (npr. klijente koji posećuju prodajne objekte i izvršavaju plaćanja najmanje dva puta nedeljno) i istražuje njihovo ponašanje nakon toga. Ako kupci smanje aktivnost ili prestanu da kupuju u svom inače redovnom periodu, SWiP algoritam za njih priprema personalizovane kampanje (sa omiljenim proizvodima i popustima u određenim periodima). Za poslovne klijente to je samo dugme označeno kao „Pokreni kampanju“ – sve ostalo SWiP će uraditi automatski. Kupci će u odgovarajuće vreme dobiti personalizovane ponude, uz određene proizvode na popustu. Inače, trenutna stopa zadržavanja ovog alata je 60% i više, što znači da umnogome pomaže smanjenju odliva lojalnih kupaca.

Kako ste došli na ideju da selfije pretvorite u mehanizam plaćanja?

Kao fundamentalno nova metoda za verifikaciju identiteta, biometrijski sistemi se sada neverovatnom brzinom uvode na tržišta širom sveta. Ti sistemi omogućavaju preduzećima da reše brojna važna pitanja kako bi poboljšali korisničko iskustvo, istovremeno smanjujući troškove. Nama u SWiP-u (a osnivači imaju solidno bankarsko iskustvo) ova tehnologija je izgledala vrlo obećavajuće za plaćanje kao i za lojalnost kupaca, posebno za otvaranje novih samouslužnih kanala prodaje – a potencijalno čak i za robu za koju je potrebna verifikacija starosti prilikom naplate.

Pojava biometrije je završna faza u razvoju tehnologije lične identifikacije. Prelazak sa fizičkih tokena, kao što su plastične kartice, na verifikovani biometrijski profil, ne samo da poboljšava sigurnost za online i offline kupovinu, već i povećava transparentnost i osigurava da svaka transakcija bude jasno povezana sa fizičkom osobom.

Šta je SWiP Cloud?

To je SaaS proizvod (“softver kao usluga”) za trgovce, kreiran u cilju upravljanja SWiP kupcima i ponudama, te za pokretanje kampanja ciljanog zadržavanja i stimulacije kupaca, kao i za još mnogo toga.

Učestvovali ste u globalnom takmičenju Visa Everywhere Initiative. Možete li da podelite nekoliko saveta za srpske startape koji planiraju da se prijave na takmičenje?

Budite otvoreni i direktni, ne plašite se da postavljate pitanja, usredsredite se na vrednost koju dajete klijentima i uvek pri ruci imajte merljive metrike.

Od pokretanja inicijative u Sjedinjenim Američkim Državama 2015. godine do danas, više od 7.000 startap kompanija učestvovalo je u globalnom programu kompanije Visa i prikupilo čak 2,5 milijardi dolara. Takmičenje podstiče inovacije u vreme kada platna industrija ubrzanim tempom prelazi u digitalnu arenu, a odvija se na šest kontinenata i u više od 100 zemalja.

Ove godine Visa je uputila poziv i fintecima i startapima iz Srbije da učestvuju u njenom globalnom takmičenju u inovacijama Visa Everywhere Initiative.

Takmičenje se odvija na regionalnom i globalnom nivou. Startapi koji budu najbolji u regionu dobiće 15.000 dolara, a ako se na globalnom nivou plasiraju na sam vrh pripašće im 50.000 dolara.

Osim toga, Visa je predvidela i nagrade za drugo i treće mesto, odnosno nagradu publike. Tako će pobedniku prema mišljenju publike pripasti 25.000 dolara, za drugo mesto 15.000 dolara, a za treće 10.000.

Podsetimo, svi zainteresovani startapi mogu da podnesu prijave za regionalno takmičenje do 7. maja, na engleskom jeziku. Finale po regionima je zakazano za 8. jun, a završnica globalnog takmičenja za 14. septembar 2021.

Prijave na predstojeće takmičenje moguće su putem veb stranice koju možete pronaći ovde.