Pasoš za konkurentnost na globalnom tržištu

    Piše Nataša Mamula, izvršni direktor za proizvodnju i kvalitet, Galenika a.d. Beograd

    0
    Fotografija: Promo

    U savremenom poslovanju, dostupnost kvalitetnih, bezbednih i efikasnih proizvoda je od odlučujućeg značaja za sticanje i očuvanje poverenja korisnika i potrošača. Najznačajniji kriterijum kvaliteta proizvoda je valorizovan kroz sertifikate o ispunjavanju standarda poslovanja i proizvodnje. Svaka zemlja ima svoju specifičnu regulativu, a smernice za ispunjenje standarda su slične, dok međunarodni sertifikati o usklađenosti sa standardima osiguravaju suštinsku vezu sa globalnim tržištem. Drugim rečima, kako bi neka kompanija iz Srbije ponudila svoje proizvode van granica, ne sme da zanemari značaj međunarodno prihvaćenih standarda.

    Farmaceutska industrija je najviše regulisana u svetu. Okosnicu upravljanja kvalitetom u farmaceutskoj industriji predstavljaju GxP (GMP, GLP, GDP) i ISO standardi. U osnovi GxP standarda su dva principa: razumljivost (dokumentovano praćenje razvoja proizvoda od inovacije, proizvodnje, kontrole kvaliteta i distribucije do krajnjeg kupca) i pouzdanost (definisanje i potvrda kvaliteta procesa i svakog dela organizacije u razvoju, proizvodnji, kontroli i distribuciji). Sa druge strane, primenom ISO standarda kompanija unapređuje efikasnost, povećava zadovoljstvo kupaca, stiče poverenje poslovnih partnera, smanjuje rizike za životnu sredinu i potrošnju resursa, upravlja rizicima koji imaju uticaj na bezbednost na radu.

    Sama sertifikacija je zvanična potvrda sertifikacionog tela da je kompanija usklađena sa zahtevima najviših standarda. Biti sertifikovan znači i mnogo više: biti prepoznat kao odgovorna kompanija prema svojim kupcima i društvenoj zajednici.

    Galenika, kao društveno odgovorna kompanija orijentisana ka budućnosti, ima uspostavljene sisteme kvaliteta koje kontinuirano obnavlja implementiranjem novih zahteva međunarodno priznatih standarda. Za nas, primena standarda predstavlja preduslov odgovornog poslovanja i vodi kompaniju korak dalje od lokalnog tržišta, a to je konkurentnost i na globalnom tržištu.