Pametna reciklaža limenki na Beogradskom maratonu

    0

    Ove godine će svi učesnici i posetioci BG Maratona imati priliku da recikliraju limenke na pametnoj presi koja će biti postavljena na Trgu Nikole Pašića. Kampanja za pametnu reciklažu limenki realizuje se u saradnji sa organizatorima Beogradskog maratona.

    Cilj kampanje je da se kroz promociju reciklaže, zdravog načina života, sporta i rekreacije podigne svest učesnika maratona i šire javnosti o problemima zaštite životne sredine i potrebi za unapređenjem upravljanja ambalažnim otpadom. Prisutni građani i učesnici maratona imaće priliku da se na licu mesta upoznaju sa lokacijama, načinom funkcionisanja pametne prese za reciklažu aluminijumskih limenki, sistemom registracije korisnika putem aplikacije Solagro.app, popustima koji se ostvaruju u Idea, Roda i Mercator prodavnicama, kao i brojnim nagradama za najvrednije „reciklere“. 

    Jelena Kiš Petljanski iz kompanije „Ball Pakovanja Evropa“ ovim povodom ističe da je pored građana, velika odgovornost na privredi koja treba da prednjači u promovisanju cirkularne ekonomije i smanjenju emisije ugljen-dioksida putem reciklaže. Ova kompanija želi da pokaže svoju društvenu odgovornost i bude primer dobre prakse ostalim kompanijama u Srbiji i regionu.  

    Kompanija Mercator-S je omogućila da se, kroz postavljanje pametnih presa u svojim maloprodajnim objektima Idea, Roda i Mercator, ostvari direktni kontakt sa potrošačima na temu reciklaže i podizanja ekološke svesti. Trenutno se pametne prese mogu naći na 6 lokacija širom Beograda, a planira se opremanje dodatna četiri objekta. Kompanija Mercator-S je u cilju motivisanja potrošača da što više učestvuju u reciklaži limenki, ponudila atraktivne nagrada za najuspešnije reciklere u vidu svakodnevnih popusta, novčanih vaučera, kao i karata za sportske događaje, bioskopske i pozorišne predstave.

    Važno je podsetiti da se aluminijum može reciklirati beskonačno, a reciklažom se može ostvariti ušteda energije od čak 95% uz značajno smanjenje zagađenja vode i vazduha.

    Kampanja se realizuje u okviru projekta „Pametni sistem za sakupljanje limenki i ambalažnog otpada u gradovima“, koji je podržan kroz program razvojnog partnerstva sa privatnim sektorom develoPPP, nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ). Projekat zajednički sprovode GIZ, kompanije Ball Pakovanja Evropa, Mercator-S i Solagro Smart Recycling, kao i međunarodni program Svaka limenka se računa.