OTP Grupa započinje saradnju sa 12 startap kompanija

    0

    Pokrenuta pilot faza Startup Booster programa

    OTP Grupa  je u okviru petog Startup Booster programa započela pilot fazu sa 12 inovativnih tehnoloških preduzeća u zreloj fazi razvoja, koja  imaju priliku da testiraju svoje proizvode i usluge. Tokom tromesečne saradnje, odabrani timovi dobiće podršku centrale u Mađarskoj, međunarodnih supsidijara OTP Grupe, zaposlenih OTP LAB-a, kao i priznatih stručnih mentora. Cilj programa je pronalaženje inovativnih rešenja za aktuelne poslovne potrebe kao rezultat poslovno orijentisanog, dugoročnog partnerstva između Grupe i startapa. Poziv je ove godine bio otvoren i za prijave koje se odnose na rešenja izvan bankarskog poslovanja i na održivo poslovanje. Od 265 prijavljenih kandidata, kroz selekcije je odabrano 12 kompanija za učešće u pilot fazi koja traje od 5. septembra do 25. novembra ove godine.

    Posvećena podršci inovacijama, cela OTP Grupa je i ove godine bila uključena u traženje startap partnera kako bi se pronašla inovativna rešenja za gotovo 70 poslovnih potreba. Tokom perioda apliciranja, od 07. marta do 18. aprila 2022. godine, primljeno je 265 prijava iz 55 zemalja. Postupak odabira se odvijao u više faza, a na „Danima selekcije“ održanim u maju u Budimpešti, oko 150 učesnika, bankarskih stručnjaka i predstavnika startapa iz 17 zemalja, zajedno su radili na konceptima za pilot projekte predložene za implementaciju. Nakon ovog događaja, 12 kompanija je pozvano u pilot fazu, čime im je omogućeno da počnu sa testiranjem svojih proizvoda i usluga u saradnji sa matičnom bankom u Mađarskoj kao i  supsidijarima u Ukrajini, Bugarskoj, Sloveniji i Rumuniji.

    Novina u ovogodišnjem OTP Startup Booster programu bio je poziv otvoren i za startape koji nude rešenja izvan bankarskog poslovanja i na temu održivosti. Uz nove teme, zainteresovani su mogli i ove godine da se prijave sa rešenjima za već dobro poznate teme koje obuhvataju korisničko iskustvo i usluge, internu efikasnost, inovacije specifične za proizvode u poslovanju sa privredom i stanovništvom, kao i potpuno nova, disruptivna rešenja koja se odnose na bankarski sektor.

    12 odabranih inovativnih rešenja dobro se uklapaju u navedene teme:

    • Mnoge poslovne potrebe pojavile su se kao deo tema izvan bankarskog poslovanja i održivosti, uključujući one u vezi sa ESG-om, poljoprivredom i stambenim ekosistemima. Rešenja kompanija Agremo i yieldsApp pružaju podršku prikupljanju i analizi poljoprivrednih podataka, dok Cogo meri emisije ugljenika i uticaj finansija i transakcija na životnu sredinu. Mclimate nudi IoT rešenja uz pomoć kojih stari objekti postaju pametni, smanjujući na taj način potrošnju energije, emisije ugljenika i troškove održavanja.
    • Na osnovu analize transakcionih podataka, rešenje kompanije Ebitly koristi tehnologiju analitike podataka za pružanje podrške finansijskim procesima. Modus3 primenjuje sofisticirane analitičke metode u cilju pojednostavljenja zakonske usaglašenosti, izveštavanja i drugih poslovnih procesa.
    • Zuko Analytics pruža onlajn višeplatformsku analitiku ponašanja za povećanje stope konverzije. Kompanija Soleadify podržava analizu preduzeća i onlajn tržišta, klasifikujući ih na osnovu njihove onlajn prisutnosti.
    • Kompanije White Label Loyalty i GetMonety doprinose unapređenju korisničkog iskustva, prva kroz gejmifikaciju različitih transakcija i aktivnosti, dok druga pruža obrazovnu platformu namenjenu tinejdžerima i mladima o svrsi i korišćenju finansijskih proizvoda.
    • Ender Turing nastoji da unapredi internu efikasnost analizirajući pozive timova za prodaju i korisnički servis, dok kompanija deskbird nudi platformu za upravljanje kancelarijama po principu „ključ u ruke“ koja pomaže u merenju, upravljanju i optimizaciji korišćenja kancelarijskog prostora.

    „Ponosni smo što već petu godinu imamo mogućnost da u okviru Startup Booster programa na međunarodnom nivou sarađujemo sa našim startap partnerima na razvoju i implementaciji značajnih, inovativnih rešenja. U skladu sa našom strategijom, ove godine smo prioritet dali proširenju spektra tema za prijave u sklopu programa, uključivši i proizvode i usluge koji se nude za područje izvan bankarskog poslovanja, kao i one usmerene na održivost. Veliki broj prijava iz različitih stručnih i poslovnih oblasti nam svake godine pokazuje da smo na pravom putu i ​​da sa visokim nivoom profesionalizma odgovaramo na stvarne poslovne potrebe“, izjavio je Andraš Fišer (András Fischer), direktor za inovacije OTP Banke Mađarske.

    Odabranih 12 startap kompanija su iz devet zemalja (Srbija, Novi Zeland, Švajcarska, Estonija, Bugarska, Luksemburg, Rumunija, Ujedinjeno Kraljevstvo i Izrael). Tokom tromesečne pilot faze, tri nedelje će biti posvećene edukaciji predstavnika kompanija kroz sveobuhvatne onlajn radionice sa mentorima OTP Grupe za specifične stručne oblasti. Dodatno, treninzi prilagođeni  svakom startapu, kao i individualne mentorske sesije, pomoći će timovima u razvoju poslovanja. Startap kompanije će 30. novembra na Demo danu rukovodstvu Grupe i partnerima u programu predstaviti naučene lekcije i napredak postignut tokom pilot faze. Timovi koji uspešno završe pilot fazu preći će na šestomesečnu fazu implementacije tokom koje će im OTP Grupa pružiti pomoć́ u primeni testiranih inovativnih rešenja.

    Za više informacija o programu, posetite www.otpstartup.com.