Održana regionalna konferencija Leto 2020: HoReCa Insight – Iz ugla hotelijera i ugostitelja: kako preživeti koronu i ekonomske posledice

    0
    Profimedia

    Regionalna online konferencija posvećena turizmu regiona, pod nazivom “Leto 2020: HoReCa Insight – Iz ugla hotelijera i ugostitelja: kako preživeti koronu i ekonomske posledice” održana je juče.

    Učesnici su u dva panela govorili o posledicama koje su pretrpeli u svojim biznisima, kao i novom načinu funkcionisanja kojem su se prilagodili. Teme panela bile su Hotelijerska industrija u regionu u sezoni koju bi svi što pre da zaborave i Ugostiteljstvo u uslovima “nove normalnosti”.

    Konferenciju je otvorio predsednik Color Press Grupe Robert Čoban koji je tom prilikom istakao: „Ovo je deveta online konferencija koju naša kompanija organizuje od početka pandemije koronavirusa. Trudili smo se da obradimo razne teme, imali smo konferencije posvećene zdravstvu, privredi i mnogim drugim tetmama, a danas ćemo razgovarati sa hotelijerima i ugostiteljima iz celog regiona. Prognoze nisu sjajne, ali se nadamo se da će biti bolje. Mihailo Vukić, vlasnik i izvršni direktor kompanije Allegra Montenegro rekao je da smatram da je ova godina izgubljena. “Svi brodovi stoje. Naš najveći problem je neizvesnost. Ne vidim da se situacija može smiriti do kraja godine. Ova godina je za zaborav”, zaključio je Vukić.

    U uvodnom delu konferencije govorio je i Nemanja Kostić, direktor Karisma Hotels and Resorts za Istočnu Evropu, koji je ovom prilikom istakao: “Naša odlučnost da zaštitimo zaposlene i njihovo zdravlje bila nam je primarna i od velikog značaja. U ovom okolnostima svi smo blokirani. Vreme koristimo da tehnološki usavršimo našu kompaniju”.

    Ivona Borojević iz hotela Fontana u Vrnjačka banji rekla je da novi način života i prilagođavanje istom jedino rešenje. “Tako je ikada je hotelska industrija u pitanju. Mi se pridržavamo svih propisanih mera, kako bi stranci ponovo došli u Srbiju, potrebno je ipak da situacija bude malo bolja. Sigurna sam, da država tu može da odigra veliku ulogu”, rekla je Borojevi.

    “Najvažnije je sačuvati radna mesta i imidž hotela. Mi na vidiku trenutno nemamo svetlu budućnost. Svi mi hotelijeri se dovijamo na razne načine. Preorijentisali smo se na dostavu hrane i pokrenuli razne akcije. To je dalo dobre rezultate” rekao je Živorad Vasić iz hotela Crowne plaza Beograd.

    On je dodao da oni ne staju sa investicijama i da će ipak do kraja godine otvoriti Indigo hotel u Beogradu…

    Nakon njega reč je dobila Irina Tomić, direktor prodaje i marketinga “ Blue Kotor Bay Premium Spa Resort” koja je objasnila da se situacija menja iz časa u čas i da su oni bili u velikoj neizvesnosti kada će otvoriti hotel.

    “Iz sata u sat su se menjale mere, dodavale preporuke, pravila, ali su se i otvarale razne mogućnosti međudržavnih saradnji po pitanju dovođenja turista, i samo oni koji su bili dovoljno brzi, fleksibilni, i koji su promišljeno odradili neke nove strategije će izaći kao pobjednici iz ove situacije. Kako je rekao jedan moj kolega, onaj ko preživi pričeće I nastaviti dalje. Najviše turista došlo nam je iz Ukrajine, ali imali smo ih iz zapadne Evrope.”

    Goran Kovačević najavio je da će 5. decembra biti otvoren hotel Viceroy Kopaonik i dodao da je cela situacija uzrokovala da se datum otvaranja pomeri. On je naveo da su hoteli bez gostiju i zaposlenih je zidina bez srca i duše. “Korona treba da nas nauči je da se ne dovedemo u situaciju da opet muku mučimo sa deficitom radne snage”, zaključio je Kovačević. Milan Minić iz hotela Stara Planina rekao je da su oni ostvarili odlične rezultate i da su u julu imali oko 90% posto popunjenih te da je tražena soba više.

    U Sloveniji je stanje malo bolje, kako kaže Petra Zierer iz Kempinski Palace Portorož. “U prošlosti smo imali samo 5 posto Slovenaca i domaćih gostiju, a ove godine broj Slovenaca raste za 4 puta. To je vrlo veliko povećanje i moramo reći da je ovo zahvaljujući turističkim bonovima koje je dala država.”

    Nakon prvog panela usledio je razgovor „1 na 1“ Ljubiše Krstajića, osnivač Karisma Hotels & Resorts hotelske grupacije i Roberta Čobana. U ovom ragovoru istaknuto je da se hotelska industrija se ne gleda godinu za godinu.

    ”Ona se gleda u 10 godina. I ukoliko nam je jedna godina lošija, a ostalih 9 godina normalne, to nije veliki problem”, rekao je Ljubiša Krstajić.

    U drugom panelu čija je tema bila ugostiteljstv u novoj normalnosti bilo je reči o načinu funkcionisanja restorana i kafića, novom radnom vremenu, standardima poslovanja. Učesnici su bili Hana Klain , koordinator kampanje “Naše bolske priče”, savetnica za odnose s javnošću / PR consultant, Marko Ivanović, šef kuhinje restorana Gaudium iz Novog Sada, Tijana Bojović, menadžer kompanije “Imperijum” i Igor Belošević, restoran Mala Avala, Beograd.

    Kompletan snimak konferencije možete pogledati na linku :