“Objava medijskog rata”: Nemačka upozorila Rusiju zbog eventualne odmazde

0
Alexander Zemlianichenko / AFP / Profimedia

 (Beta-AFP) – Berlin je danas upozorio Moskvu povodom eventualne odmazde protiv nemačkih medija pošto je Jutjub blokirao kanale ruske državne televizije RT u Nemačkoj.

Portparol nemačke vlade Štefen Zajbert rekao je da vlada “nema nikakve veze” sa ovom blokadom.

On je upozorio je da “oni koji govore o odmazdi ne pokazuje dovoljno poštovanja prema slobodi štampe”.

Najveća platforma za distribuciju videa Jutjub blokirala je kanale ruske državne televizije RT u Nemačkoj zbog širenja laži o koroni.

Najveća platforma za distribuciju videa Jutjub blokirala je kanale ruske državne televizije RT u Nemačkoj zbog širenja laži o koroni, prenose danas mediji, navodeći da u Moskvi prete Guglu finansijskim kaznama.

Nemačka je Rusiji objavila “medijski rat”, kaže Margarita Simonjan, glavna urednica RT, sa sedištem u Moskvi.Nemački ogranak RT smatra da je na meti nepravednih optužbi i razmatra pravne korake protiv “proizvoljnog” poteza, piše Dojče vele (DW).

Ministarstvo spoljnih poslova u Moskvi govori o “besprimernom informacionom napadu koji je počinjen uz očiti pristanak, možda čak i nakon pritiska nemačke strane”. Ministarstvo preti da će uvesti protivmere usmerene ka nemačkim novinarima u Rusiji – ali nije konkretno navelo koje.

Na upit DW, Jutjube je saopštio da je RT prekršila smernice te video-platforme. Navodno je Jutjub već opominjao RT zbog širenja lažnih informacija o pandemiji i bilo mu je zabranjeno da postavlja nove snimke na svoj nemački kanal.

Onda je, kako navodi Jutjub, RT tu zabranu zaobišao tako što je video priloge objavljivao na jednom drugom kanalu. Nakon toga je Jutjub ugasio oba kanala.

Kako javlja agencija Tass, ruska državna agencija za nadzor rada medija Roskomnadsor zapretila je Guglu, koji je vlasnik Jutjuba, kaznom u visini do milion rubalja (oko 11.750 evra) ako ta kompanija ne povuče odluku o blokadi kanala RT.

RT je po sopstvenim navodima “autonomna organizacija koja radi u interesu opšteg dobra, i koja se finansira iz javnog budžeta Ruske Federacije”.

Ruska televizija je u stvari planirala ekspanziju u Nemačkoj i radila je na pokretanju TV programa na nemačkom. Početak emitovanja je bio predvidjen za decembar. Ali Rusi još uvek nemaju licencu za emitovanje. Nedavno je propao pokušaj da se licenca dobije preko luksemburških medijskih institucija.

RT se na Zapadu često smatra propagandnim instrumentom Kremlja, koji po nalogu širi teorije zavere i dezinformacije, navodi DW.