Novi rekord Toyot Mirai

    0

    Više od 1000 kilometara s jednim punjenjem

    • Nakon obaranja rekorda, rezervoar je ponovo napunjen i automobil je bio spreman za nastavak vožnje za samo pet minuta
    • Izuzetan domet preporučuje tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija kao idealno rešenje za vožnju na velike udaljenosti uz nultu emisiju

    Putovanje je započelo u sredu, 26. maja u 5:43 ujutro na punionici vodonika HYSETCO u Orlyju, a završilo se nakon pređenih više od 1000 kilometara s jednim rezervoarom.

    Tačno 1003 km, uz nultu emisiju, Mirai je dostigao na javnim putevima, južno od Pariza i u regionima Loir-et-Cher i Indre-et-Loire, a udaljenost i potrošnju su potvrdile nezavisne organizacije.

    U obaranju rekorda korišćen je zeleni vodonik, a prosečna potrošnja goriva bila je 0,55 kg/100 km, dok je u rezervoar Miraija moguće smestiti 5,6 kg vodonika.

    Novi Mirai je demonstrirao efikasnost i jednostavnost vožnje

    Novi Mirai je deo druge generacije Toyotinih električnih vozila s gorivnim ćelijama. Nudi bolje performanse, elegantniji je i dinamičnijeg dizajna, a odlikuje se i novom voznom dinamikom u poređenju s prvom generacijom.

    Povećana je i efikasnost sistema gorivnih ćelija koje, zajedno s većom zapreminom rezervoara i boljom aerodinamikom, doprinose većem dometu od približno 650 kilometara u uobičajenim uslovima vožnje, pri čemu dolivanje vodonika traje manje od pet minuta na punionicama s pritiskom od 700 bara.

    U cilju dostizanja rekordnog dometa od 1003 km, vozači su se pridržavali eko načina vožnje, ali bez ikakvih posebnih tehnika koje bi bile nedostupne svakodnevnim vozačima.

    Toyota Mirai i vodonik su u središtu projekta Beyond Zero

    Beyond Zero naglašava da nulta emisija nije Toyotino konačno odredište.

    Ona je samo jedan od koraka na Toyotinom putu elektrifikacije radi savladavanja prepreka i izgradnje bolje budućnosti za sve, ne zaustavljajući se na emisiji, ograničenjima, očekivanjima i preprekama.

    Mirai jednostavno osvetljava aspekt „izvan emisije“ naglašavajući prednosti električne mobilnosti uz nultu emisiju, pružajući istovremeno sigurnost, udobnost, povećani domet i jednostavno punjenje goriva.

    Štaviše, vodonik kao verodostojan i bogat resurs za transport i skladištenje energije, predstavlja snažnu priliku za stvaranje boljeg društva.

    Vodonik može da pruži mobilnost uz nultu emisiju, ne samo za drumski prevoz, nego i za železnicu, brodove i avione, ali i proizvodnju energije za industriju, kancelarije i domaćinstva.

    U tom pogledu, Toyota pruža podršku brojnim inicijativama za širenje i diversifikaciju primene gorivnih ćelija: električni generatori (EODev), brodovi (Hynova), taksi vozila, autobusi (Hype i RATP), kamioni (Hino), grad vodonika (Woven City) i druge namene.

    Rekord je ostvarilo četiri vozača

    U grupi od četiri vozača, koji su učestvovali u postavljanju rekorda, bio je i Victorien Erussard, osnivač i kapetan broda Energy Observer.

    Energy Observer, kojem je Toyota partner, prvi je brod opremljen Toyotinim gorivnim ćelijama, energetski je nezavisan, ima nultu emisiju i zapravo je komunikacijski alat i istraživačka laboratorija za energetski prelaz. Energy Observer je sada prerastao u preduzeće koje se bavi istraživanjima i inovacijama. Nedavno je u Parizu predstavio potpuno novo izložbeno selo posvećeno obnovljivoj energiji i vodoniku.

    Tokom tog događaja Ajfelov toranj je po prvi put osvetljen zelenim vodonikom, zahvaljujući generatoru na vodonik GEH2®, koje je razvila start-up organizacija unutar EODev, u kojoj je Toyota deoničar.

    James Olden (inženjer u Toyota Motor Europe), Maxime le Hir (proizvodni menadžer za Mirai) i Marie Gadd (PR menadžer u Toyota France) bili su preostali deo ekipe vozača.

    Najvažniji podaci

    Pređena udaljenost s jednim rezervoarom vodonika: 1003 km

    Prosečna potrošnja vodonika: 0,55 kg/100 km

    Preostali domet (prema prikazu na instrument tabli): 9 km