Novi podsticaj za preduzetnike sa juga Srbije

    Coca-Cola HBC Srbija nastavlja da pomaže i tokom krize učesnike projekta "Stižemo sa juga"

    0

    Epidemija sa kojom se svet i dalje suočava, donela je brojne probleme privredi. Poseban udarac krize podneli su mali proizvođači, čiji opstanak zavisi od dodatne pomoći i podsticaja.

    Pravu konkretnu pomoć u ovoj situaciji kompanija Coca-Cola HBC Srbija pružila je učesnicima projekta “Stižemo sa juga”, koji je ova kompanija pokrenula prošle godine. Reč je o projektu koji je okupio male proizvođače sa juga Srbije sa idejom da im se pruži dodatna podrška u razvoju poslovanja i promociji proizvoda.

    Ma koliko bili vredni i uporni, ovi proizvođači su se susreli sa krizom koja je onemogućila redovnu proizvodnju i plasman proizvoda. Upravo iz tog razloga Coca-Cola HBC Srbija opredelila je finansijsku pomoć od 150.000 dinara po preduzeću kako bi učesnici projekta pokrenuli oporavak svog poslovanja u punom obimu.

    Koliko je Covid kriza uticala na poslovanje, razgovarali smo sa Predragom Stošićem, iz porodičnog preduzeća “Radanska ruža”, i Jelenom Janković koja vodi “Nanin recept s juga”.

    Koliko je bilo važno podržati male preduzetnike u ovom trenutku?

    Predrag Stošić, Radanska ruža: Mala porodična preduzeća imaju kvalitet i dobar proizvod, ali ne i kapacitete da se u potpunosti nose sa krizom ovih razmera. Nepredvidivost i brojna ograničenja, pokrenula su mnoga pitanja poput onih da li ćemo biti u mogućnosti da izmirimo sve obaveze prema državi, održimo nivo proizvodnje, kao i broj radnika. Dodatni podsticaj je jedini način da konsolidujemo svoje snage i prevaziđemo negativne posledice epidemije.

    Jelena Janković, Nanin recept s juga: Prepoznatljivi smo po tradicionalnim proizvodima vrhunskog kvaliteta i to je slika koju moramo da očuvamo. Vanredna situacija jeste usporila poslovanje, ali smo zahvaljujući projektu „Stižemo sa juga“ i podršci Coca-Cola HBC Srbija, dodatno motivisani da što pre prevaziđemo krizu. Lepo je kada neko zaista veruje u tebe…

    Koliko se online prodaja pokazala kao moćno sredstvo održavanja nivoa potražnje, a samim tim i održavanje proizvodnog procesa?

    Predrag Stošić, Radanska ruža: Program “Stižemo sa juga” i te kako nam je pomogao da dođemo na mnoge trpeze širom zemlje. Podrška koju smo dobili učešćem u projektu otvorila je brojne prilike, postali smo daleko prepoznatljiviji, a samim tim i traženiji. Prednosti programa osetili smo i tokom Covid krize, jer je zajednička platforma stizemosajuga.rs bila neprocenjiv kanal za plasman naših proizvoda.

    Jelena Janković, Nanin recept s juga: Naša zajednička online prodavnica pokazala se kao odlično sredstvo za promociju i prodaju, a u uslovima potpunih blokada, možda i jedini način da naši proizvodi stignu do potrošača. Na brz i jednostavan način približili smo se kupcu, predstavili ko smo i šta možemo da ponudimo.

    Coca-Cola HBC Srbija je sa preduzetnicima organizovala online druženje kako bi iz prve ruke saznala sa kakvim se sve izazovima mali proizvođači suočavaju i najavila finansijsku pomoć. Koliko je važna snažna podrška partnera u ovom trenutku?

    Predrag Stošić, Radanska ruža: Nažalost, u nemogućnosti da se vidimo, ovo je bila sjajna prilika da razmenimo iskustva i ideje, ali da čujemo i mnoštvo korisnih saveta koji nam mnogo znače. Iako ne želimo da odustanemo od svojih planova, ne možemo da poreknemo da su problemi sa kojima smo se suočili bili veći od naših želja. Vest o podršci Coca-Cola HBC Srbija zaista nas je obradovala, jer nije reč samo o finansijskoj pomoći, već i o ljudskoj brizi i solidarnosti koja vas dodatno podigne i motiviše.

    Jelena Janković, Nanin recept s juga: Prethodni meseci bili su turbulentni, naročito kada je reč o prilagođavanju novim uslovima rada, promenama na tržištu, ograničenjima u plasmanu robe. Za našu kućnu radionicu, svaka pomoć je zaista dobrodošla. Uz projekat “Stižemo sa juga” koji nam je već otvorio mnoga vrata, sigurni smo da nas čekaju bolji dani.”

    Ovo je samo jedna od oblasti u kojima je Coca-Cola sistem pružio podršku lokalnoj zajednici tokom borbe protiv virusa Covid-19. Nakon podrške u proizvodima koja je odmah upućena svim herojima na prvoj liniji borbe, zatim finansijske pomoći u iznosu od 200.000 dolara Crvenom krstu Srbije, treća faza oporavka stavlja u fokus pomoć privredi. U ovoj kompaniji veruju da upravo razvojem malog preduzetništva, na najbolji način pomažu što bržem oporavku celokupnog društva.