Nove tehnologije donose inovacije u maloprodajnoj industriji

    0

    Autor teksta: Veljko Davidović, Smartpoint Adria

    Trka za kupcima je protekle decenije dovela do toga da su predviđanja za 2020. išla čak do cifre od 28 biliona dolara kada je u pitanju globalni maloprodajni sektor. Iako je 2020. iznenadila mnoge i globalna pandemija koja je zahvatila celo čovečanstvo učinila sva predviđanja od prošle godine neupotrebljivim, to svakako nije uticalo na činjenicu da će 2020. biti godina u kojoj će se voditi najveća borba za svakog kupca.

    Ukoliko odemo na drugi kraj sveta, jedna stvar će u velikoj većini slučajeva ostati apsolutno ista, a to je iskustvo kupovine u bilo kom globalnom maloprodajnom lancu. Decenije istraživanja, analitike, testiranja i traženja univerzalnog modela su nas dovele do toga da zarad jednostavnosti i smanjenja troškova prioritet damo modelima koji ni po čemu nisu jedinstveni, ali su svima prihvatljivi. Ipak, napredak tehnologije koji nezaustavljivo snižava sve više cenu opreme, u kombinaciji sa sve većom borbom za svakog potrošača, počinje da menja čak i maloprodajnu industriju. Veliki brendovi sve više eksperimentišu ne samo u onlajn prodaji već i u svojim maloprodajama, shvatajući da je inovacija upravo nešto što ih može izdvojiti i približiti novim generacijama koje daleko više cene autentičnost i kvalitet prezentacije.

    Kao jedan od mora primera upotrebe nove tehnologije u maloprodaji se može navesti globalno prepoznatljiv švedski brend Ikea koji poseduje zasebnu robnu kuću gde eksperimentiše sa inovativnim tehnologijama u maloprodaji. Pomenuta radnja u Poljskom gradu Krakow je spolja ista, ali unutra predstavlja jako dobar pogled u budućnost i neke od inovacija koje će možda postati sasvim uobičajene u narednih nekoliko godina u mnogim radnjama najrazličitijih brendova.

    Šetnjom kroz unutrašnjost radnje koja izlaže toliko veliki broj predmeta često dolazimo do situacije da su naša čula prenapregnuta. Kada prođemo pored nekoliko odeljaka koji koriste sličan način da iskomuniciraju proizvode naš mozak jednostavno počinje da filtrira sve i nijedan predmet ne hvata dovoljno pažnje. Kako bi istakli neke od najzanimljivijih proizvoda, švedski (ili u ovom slučaju poljski) stručnjaci su iskoristili svetlost kao način komunikacije, upotrebivši neke od najnovijih Epson LightScene EV-100 laserskih projektora koji predstavljaju nesvakidašnji miks precizne rasvete i projektora. Pomenuta tehnologija im je omogućila ne samo klasično projektovanje filmova ili slika, već i mogućnost da dočaraju najzanimljivije oblike, rasvetu ili efekte. Upotreba monitora bi u ovom slučaju ograničila vizuelne umetnike na format koji podrazumeva kvadrat i daleko bi se umanjila efektnost i kreativnost koja je u ovom slučaju ograničena samo veličinom površine na kojoj se projektuje.

    A large bed in a room

Description automatically generated

    Jedan od najzanimljivijih primera projekcija je svakako instalacija pod imenom „godišnja doba“ koja iza kreveta vodi posetioce od proleća do hladne švedske zime, pružajući tako skoro pa pravi osećaj zahvaljujući Epson EB-L1000 projektoru koji može dati ravnu projekciju čak i na zakrivljenom materijalu. Pored toga, dinamične projekcije trenutnih akcija restorana omogućavaju promene ponude u realnom vremenu, dok neki proizvodi kao što su table za crtanje za decu mogu poslužiti kao savršena površina za projekciju crteža mališana.

    Upotreba ovakvog tipa projektora nalazi primenu i u drugim industrijama pa se tako mogu naći u pojedinim restoranima gde dinamično projektuju meni na sredini stola, menjajući ga u zavisnosti od doba dana ili trenutne ponude. U izlozima mogu poslužiti da unesu dinamiku koja privlači kupce, pružajući više informacija o izloženom proizvodu ili oživljavajući manekena. Možda je jedan da najspektakularnijih primera zapravo korišćenje u prostorima kao što su saloni automobila gde se na izloženom automobilu projektuju različite boje, karakteristike ili ističu dizajnerski detalji.

    Sve navedene primene projektora u svrhu dinamične rasvete pokazuju kako polako neke karakteristike onlajn sveta polako dolaze i u naš offline svet, gde će u budućnosti izgleda radnje, izloga, galerije ili bilo kog drugog prostora postati dinamičan i promenjiv.