Nova generacija e-commerce platformi

    Piše Tomica Orešković, CEO, Lokomotiva, www.lokomotiva.tech

    0
    Foto: Promo

    Sa digitalizacijom koja je u našem regionu ozbiljnije počela pre desetak godina, a znatno se ubrzala tokom COVID pandemije, praktično svaka kompanija prodaje svoje proizvode (i usluge) online. Da li ima prostora za unapređenje?

    Odgovor je, naravno, da.

    Verovatno je prva misao vlasnika većine malih i srednjih kompanija koji su planirali kako da započnu online prodaju bila: zašto da plaćam nešto što već postoji besplatno? Ova logika je dovela do toga da se vreme i novac investiraju u implementaciju besplatnih (npr. WordPress + WooCommerce) platformi ili nekih od mnogobrojnih out-of-the-box rešenja (npr. Shopify). Posle “medenog meseca” sa ovim solucijama, počeli su da se javljaju prvi problemi takvog pristupa: monolitnost pomenutih platformi, ograničen skup funkcionalnosti, ograničene mogućnosti i sposobnost prilagođavanja – da nabrojim samo neke. Ovi problemi se samo povećavaju sa rastom kompanije.

    Kad su u pitanju velike kompanije i biznisi, razmišljanje ide u pravcu platformi velikih proizvođača. I pored izuzetno skupe licence i implementacije, i one često imaju problem zbog: zbijene arhitekture, velike količine resursa potrebnih za rad i nemogućnost odgovora na periode kad broj posetilaca višestruko skoči (promocije, praznici, rasprodaje). Kao jedan od najvećih problema, uviđamo tromost organizacije koja stoji iza ovih platformi. Nekada prođe puno vremena pre nego što se novi trend na tržištu preslika u pomenuta rešenja.

    Svi navedeni problemi znatno poskupljuju održavanje i korišćenje platforme, a najveći negativan uticaj imaju na brend prodavca, konverzije i mogućnost rasta.

    E-commerce platforme poslednje generacije ovim problemima pristupaju proaktivno, i to na dva načina: novom generacijom tehničkih rešenja i korišćenjem iskustava iz prethodne decenije.

    API-first headless arhitektura bazirana na mikroservisima, native cloud pristup razvoju platforme i out-of-the-box integracije sa najpoznatijim ERP sistemima čine ovu generaciju e-commerce platformi odličnim modelom za unapređenje prodaje. Sve ovo zvuči mnogo komplikovanije nego što zapravo jeste. Zamislite marketinšku kampanju kojom promovišete prijavljivanje na mejling listu. Tokom dana desetine hiljada ljudi dođu na vaš sajt, a samo taj mikroservis koristi dodatne resurse bez ikakvog uticaja na ostatak platforme. Pred novogodišnje praznike svi servisi platforme automatski koriste potrebne resurse kako bi performanse ostale nepromenjene.

    Cloud-native platforme imaju i prednost što su u mogućnosti da prve implementiraju neke od servisa koji kod konkurencije stignu daleko kasnije, npr. Google Recommendations AI koji online prodavnici praktično daje veštačku inteligenciju.

    Platforma o kojoj sam govorio u prethodnih par pasusa je prisutna na našem tržištu od ovog leta. Lokomotiva, IT kompanija u okviru I&F Grupe, u saradnji sa kompanijom SentecaCommerce iz Sofije, razvija i implementira e-commerce platformu nove generacije u čak dvanaest zemalja, a kroz ovo partnerstvo će i kompanije iz regiona dobiti priliku da sagledaju njene prednosti: arhitekturu koja rezultira izuzetnim performansama, što doprinosi većoj konverziji, duboku integraciju sa Google Analytics, Google Recomendations AI, odličan SEO, podršku za sve biznis modele, od jedne online prodavnice preko “marketplace” (Amazon) do B2B modela u više zemalja, na više jezika, uz mnogobrojne načine dostave iz više distributivnih centara i integraciju sa softverskim sistemima koje kompanije koriste za interno poslovanje, kao i troškove hostinga koji su daleko niži.

    Headless pristup omogućava kupovinu preko bilo kog kanala, iz automobila preko Android Auto ili u razgovoru sa Siri: Hey Siri, buy me a modern e-commerce platform*.

    (*) Za kupovinu SentecaCommerce ipak kontaktirajte s nama na: sales@lokomotiva.tech