Nije to nikad samo jedna poruka: Još jednom o slučaju dostavljača “Volta”

0
EPA-EFE/Joédson Alves

U jeku letnjih godišnjih odmora i uoči kolektivnog odmora među zaposlenima Nedeljnika ideja “čuvara redakcije u letnjem periodu” bila je da se predstavi priča o dostavama kao uspešnom poslovnom modelu, samom fenomenu poručivanja i novom konceptu “dodatnog posla” u Srbiji tokom kog, za razliku od većine drugih poslova sa strane, zaposleni ili partneri uglavnom samoinicijativno određuju svoje radno vreme, pa tako, i koliko će da zarade. A iz razgovora sa pojedinim partnerima koji su sarađivali kao dostavljači zapaženo je da je nekima od njih zarada u okviru ovog formalno-pravnog side joba, bila – ili je i dalje – jedini, a često i te kako značajan, izvor prihoda.

U međuvremenu, dogodio se slučaj “Volt dostavljač” koji je okupirao, ali – po običaju – i podelio javnost u Srbiji. Dostavljač hrane dobio je otkaz nakon što je devojci posle dostave porudžbine poslao privatnu poruku na mobilni telefon. Odluka devojke da prijavi spornu poruku, ali i kompanije da nakon toga otpusti dostavljača, izazvale su brojne i oprečne reakcije na društvenim mrežama. Pojedini smatraju da je reakcija devojke i kompanije u ovom slučaju preterana, drugi ističu da takvi potezi moraju da se osude jer unose strah i predstavljaju doslovno kršenje zakona i internih pravila poslovanja kompanije. Reagovali su gotovo svi koji su posredno ili neposredno uvučeni u slučaj. Devojka nakon poruke, Volt nakon njene prijave, dostavljač novom porukom devojci nakon uručivanja otkaza, poverenik za informacije zaštitu informacija i podatka o ličnosti najavom vanredne kontrole, udruženja koja se bave zaštitom prava žena, pravnici…

Deo javnosti koji kritikuje otkaz dostavljaču kao obrazloženje vidi nameru dostavljača da se “udvara devojci”, te da je sadržaj poruke bio “krajnje bezazlen”. Međutim, Sanja Pavlović iz Autonomnog ženskog centra za Nedeljnik kaže da već i ova jedna upućena poruka predstavlja uznemiravanje jer žena nije svojom voljom dala svoje lične podatke, uključujući i broj telefona, za privatnu komunikaciju, ali da, ako se i situacija izmesti, nije teško ustanoviti gde je razlika između udvaranja i uznemiravanja.

Ceo tekst objavljen je u novom broju Nedeljnika, koji je na svim kioscima od četvrtka, 18. avgusta

Digitalno izdanje i pretplata na nstore.rs