Nestlé objavio finansijske rezultate za prvih 9 meseci 2021. godine

    0
    • Organski rast dostigao je 7,6%, sa realnim unutrašnjim rastom (RIG) od 6,0% i cenama od 1,6%. Rast je podržan stalnim zamahom u maloprodaji i oporavkom out-of-home kanala.
    • Ukupna prodaja porasla je za 2,2% na 63,3 milijarde švajcarskih franaka. Devize su smanjile prodaju za 2,0%.
    • Zabeležen je kontinuirani napredak u upravljanju portfolijom. Nestlé je 9. avgusta 2021. godine završio akviziciju ključnih brendova „The Bountiful“ kompanije.
    • Ažurirana prognoza za 2021. godinu: očekuje se godišnji organski rast prodaje između 6% i 7%. Očekuje se osnovna marža operativne dobiti pri trgovanju oko 17,5%, što odražava kašnjenja između inflacije troškova inputa i određivanja cena, kao i jednokratne troškove integracije u vezi sa sticanjem brendova „The Bountiful“ kompanije. Nakon 2021. godine, srednjoročni izgledi za nastavak umerenog poboljšanja marže ostaju nepromenjeni. Očekuje se da će se zarada po akciji u stalnoj valuti i efikasnost kapitala povećati ove godine.

    Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svetu, sa sedištem u švajcarskom gradu Veve, objavila je poslovne rezultate za prvih devet meseci 2021. godine.

    Tim povodom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je: „Zadovoljni smo Nestlé-ovim jakim organskim rastom u proteklih 9 meseci, vođenim širokim doprinosima većine lokacija i kategorija. Neumorni fokus naših timova na lokalnom nivou i njihova agilnost omogućili su nam da se  izborimo sa inflacijom i ograničenjima u lancu snabdevanja. Tokom trećeg kvartala, odgovorno smo povećali cene, održavajući snažan realan interni rast. Investicije u inovaciju, digitalizacija i održivost podržali su rast, povećavajući relevantnost i raznolikost naše ponude. Nestlé nastavlja da preduzima mere na polju održivosti. Nedavno smo predstavili planove za podršku pravičnog prelaza na prakse regenerativne poljoprivrede, koji će nam pomoći da ostvarimo klimatske ciljeve u saradnji sa poljoprivrednim zajednicama širom sveta, zarad unapređenja zdravlja zemljišta, obnove vodenih ciklusa i biodiverziteta“.

    Region južnog Adrijatika

    Kompanija Nestlé zabeležila je organski rast od 11,5% na tržištu južnog Adrijatika (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija), a Nescafé i Purina PetCare kategorije najviše su doprinele ovom rastu. Kompanija je na ovom tržištu za prvih devet meseci ove godine donirala svoje proizvode za pomoć lokalnoj zajednici u visini od 150.000 švajcarskih franaka.

    „Nestlé je u regionu Južnog Adrijatika za prvih devet meseci ove godine zabeležio snažan dvocifren rast od 11,5%. Tokom ovog perioda, nastavili smo sa podrškom lokalnoj zajednici i donirali smo proizvode u vrednosti od 150.000 švajcarskih franaka na nivou regiona. Kao kompanija koja na prvo mesto stavlja potrošače i lokalnu zajednicu u kojoj posluje, nastavićemo sa poslovanjem po principima cirkularne ekonomije, očuvanjem životne sredine, investiranjem u razvoj mladih profesionalaca, kao i edukacijom naših najmlađih o važnosti pravilne ishrane“, izjavila je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za region južnog Adrijatika.

    Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za region južnog Adrijatika

    Prodaja na nivou Grupe

    Organski rast dostigao je 7,6%, sa RIG -om od 6,0%. Cene su porasle za 1,6%, sa rastom na 2,1% u trećem kvartalu. Rast je primećen u većini lokacija i kategorija. Organski rast dostigao je 7,1% na razvijenim tržištima, uglavnom zasnovano na RIG-u sa pozitivnim cenama. Organski rast na tržištima u razvoju iznosio je 8,3%, sa snažnim RIG-om i pozitivnim cenama. Organski rast maloprodaje iznosi 6,6%. Prodaja putem e-trgovine porasla je za 17,2% dostižući 14,1% od ukupne prodaje Grupe, sa snažnim zamahom u brojnim kategorijama – kafa, Purina PetCare i kulinarstvo. Organski rast u out-of-home kanalima iznosi 22,8%.

    Posao kao snaga dobra: podržavanje prelaska na regenerativnu poljoprivrednu praksu

    Kao potpisnica povelje Ujedinjenih nacija o ograničenju rasta temperature za 1,5 stepeni Celzijusovih, kompanija Nestlé je među prvima podelila detaljan plan za borbu protiv klimatskih promena u decembru 2020. godine. Kompanija preduzima korake da prepolovi svoje emisije do 2030. godine i postigne neto-nulte emisije do 2050. godine. Poljoprivreda igra ključnu ulogu u postizanju ovih klimatskih ciljeva, jer dve trećine Nestlé-ovih emisija koje izazivaju efekat staklene bašte potiče od proizvodnje sastojaka za hranu. U septembru 2021. godine Nestlé je saopštio da će podržati prelazak na regenerativne sisteme hrane – one koji čuvaju i regenerišu prirodu, unapređuju zaradu poljoprivrednika i dovode do opšteg boljitka u njihovim zajednicama.

    Zajedno sa spoljnim partnerima, poljoprivrednim zajednicama, građanskim društvima, vladama i pripadnicima akademske zajednice, Nestlé vodi probe na više od 50 poljoprivrednih gazdinstava širom sveta. Saznanja sa ovih proba će potom biti primenjena na lokalnom nivou i proširena na ostale lokacije. Kompanija takođe nudi investicionu podršku za umanjivanje rizika i plaćanje sirovina za korisnike regenerativne poljoprivrede.

    Nestlé će investirati 1,2 milijarde švajcarskih franaka u narednih pet godina kako bi podstakao prelazak na regenerativnu poljoprivredu među 500.000 poljoprivrednika i 150.000 dobavljača sa kojima kompanija sarađuje.

    Prognoza za 2021. godinu

    Očekuje se godišnji organski rast prodaje između 6% i 7%. Očekuje se osnovna marža operativne dobiti pri trgovanju oko 17,5%, što odražava kašnjenja između inflacije troškova inputa i određivanja cena, kao i jednokratne troškove integracije u vezi sa sticanjem brendova „The Bountiful“ kompanije. Nakon 2021. godine, srednjoročni izgledi za nastavak umerenog poboljšanja marže ostaju nepromenjeni. Očekuje se da će se zarada po akciji u stalnoj valuti i efikasnost kapitala povećati ove godine.