Kao ženski futurista, koliko teško je bilo dostići status koji imate danas? Koliko smo daleko od rodne ravnopravnosti?

Smatram da je ovo jako bitna tema. Ako se osvrnemo na narative o ženskim sposobnostima za inovacije u prošlosti, kao i sposobnost žena da se pokažu i dobiju neophodnu podršku u svom radu u sadašnjosti i njihovo učešće u stvaranju vrednosti i tehnologija koje oblikuju budućnost, statistički podaci nam prikazuju lošu sliku. Navešću samo neke od podataka.

Možemo promeniti pogrešne narative i uvesti strukturalne reforme tako da veći procenat žena uspe u svojim zamislima i namerama, ali je mnogo važnije da se pozabavimo pitanjem zašto žene smanjuju upise na kurseve računarstva u trenutku kada nam je potrebno više IT mozgova nego ikada! Kada ste okruženi različitostima i jednakim učešćem polova u poslovnom okruženju, smanjuje se pristrasnost pojedinaca unutar grupe, poboljšavaju inovativni načini razmišljanja, podstiče profitabilnost i donose se bolje procene u poslovanju. Stoga, moje pitanje je – zašto svi ne bismo želeli da obezbedimo pravičniju budućnost?

Održali ste predavanje na ekskluzivnoj konferenciji A1 Talk namenjenoj stručnoj javnosti, koju je organizovala A1 Srbija, i podelili svoju viziju liderstva za budućnost, sa brojnim uticajnim ljudima i liderima u raznim industrijama. Koje osobine treba da ima dobar budući lider?

Bilo mi je izuzetna čast da govorim na A1 Talk-u i prijatno sam iznenađena koliko ljudi u Srbiji prati svetske trendove u inovacijama i pokazuje zavidnu količinu prilagođavanja koja će biti neophodna karakteristika budućih lidera. Pored toga, lideri budućnosti će morati da poseduju znatiželju i empatiju, da budu širokih shvatanja, skromni i odmereni, svesni neophodnosti konstantnog učenja, uvek sposobni da preispitaju stare navike i uverenja. Moraće da imaju viziju, a ta vizija mora biti jednako odvažna i brižna prema okruženju, bilo da se radi o porodici ili o kolegama.

Kako osnažiti pojedince danas? Da li će biti bitnije poznavanje rada ili načina upotrebe novih tehnologija?

Biće potrebno i jedno i drugo, jer će svakom novom tehnologijom biti potrebno i novo znanje, ali i spoznaja kako ga na pravi način koristiti. Centralna tema A1 Talk konferencije u Beogradu bila je „kako koristiti tehnologiju u službi dobra“ i mislim da je tu ključ kako podjednako znati koristiti i razumeti nove tehnologije na pravi način. Živimo u vremenu u kojem, možda prvi put u istoriji čovečanstva, individualizam i kolektivizam dobijaju novo značenje i međuzavisnost. Mnogobrojne nejednakosti su postale društveno neprihvatljive, a novi oblici samoaktuelizacije pojedinaca postavljaju temelje socijalne evolucije. Svako od nas je sada u mogućnosti da zaista promeni svet nabolje, a ne da bude samo pasivni posmatrač promena. Zato je važno da konstantno učimo i usavršavamo se, jer samo tako ćemo moći da razlikujemo „dobre“ i „loše“ strane primene modernih tehnologija.

Šta možemo da očekujemo na globalnom tržištu? Koja će zanimanja biti najviše na ceni u digitalnoj eri?

Prema nekim procenama, u narednih pet godina, čak trećina kompanija u SAD neće postojati u obliku u kome danas postoji. Svet se menja, digitalizacija je svuda oko nas i kompanije će imati izbor – ili će se adaptirati ili će nestati. Trendovi su jasni – sve što ima veze sa novim vrstama interfejsa, veštačkom inteligencijom, automatizacijom proizvodnje i prodaje sigurno će biti na ceni u digitalnoj eri. Sa druge strane, koliko god tehnološki napredovali, potreba za komunikacijom i interakcijom ljudi je konstantna, posebno u vremenima krize, zbog čega sam uverena da će telekomunikaciona industrija odigrati ključnu ulogu u formiranju i artikulaciji društva budućnosti. Zato treba hrabro stremiti prema promenama koje donose mreže nove generacije ili internet stvari (IoT), jer te promene sigurno vode ka unapređenju postojećih i kreiranju potpuno novih mogućnosti za svakog od nas.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.