
Član neformalne Anketne komisije za ispitivanje odgovornosti za urušavanje nadstrešnivce na Železničkoj stanici u Novom Sadu i redovni profesor Građevinskog fakulteta u Beogradu Vladan Kuzmanović izjavio je danas da postoji nesaglasnost između građevinskih dnevnika koji je vodio glavni izvođač, konzorcijum dve kineske firme CCCC i Cric i građevinskih dnevnika podizvođača, firme Starting, zbog čega se u pitanje dovodi verodostojnost tih dokumenata.
On je na konferenciiji za novinare kazao da je nakon pregledane dokumenataciju uočeno da su građevinski dnevnici kineskog konzorcijuma počeli da se vode 13. decembra 2021. godine, dok su se građevinski dnevnici Startinga vodili od 10. novembra iste godine.
„To znači da je izvođač radova, Starting, radio na gradilištu više od mesec dana bez uvođenja glavnog izvođača, odnosno pravog početka radova“, rekao je Kuzmanović, a prenosi agencija Beta.
Naglasio je i da postoji razlika u opisima između ovih građevinskih dnevnika.
„U građevinskom dnevniku Startinga ne postoji nijedan upis, komentar ili porimedba nadzornog organa, što postoji u građevinskim dnevnicima kineskih firmi, pa se opravdano postavlja pitanje koliko je ova dokumantacija verodostojna, kada je sačinjena i ko je tu dokumentaciju potpisivao„, rekao je Kuzmanović.
Dodao je da se pregledom dokumentacija firme Statring, videlo i da je izvođač bio u obavezi da uradi statički proračun zastakljenog dela nadstrešnice, što postoji i u tehničkim uslovima projekta za izvođenje, ali ova dokumentacija do sada nije stavljena na raspolaganje, pa se postavlja pitanje da li je to neko uradio, prenosi agencija Beta.
Da podsetimo, veštaci Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu su utvrdili da je konstrukcija nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu u trenutku neposredno pred pad bila izložena opterećenju koje je veće od prvobitno projektovanog za oko 107 kg/m2, odnosno za oko 23,11 tone.
U javno objavljenom izveštaju veštaka, navodi se da je tih 23,11 tona ključni razlog zašto je 1. novembra 2024. pala nadstrešnica ispod koje se nalazilo 17 ljudi, od kojih je 15 smrtno stradalo, kažu veštaci.
Nedostatak statičkog proračuna na šta sad ukazuje profesor Kuzmanović bitan je deo dokumentacije, jer se upravo zastakljeni deo smatra najvećim razlogom za dodatno opterećenje nadstrešnice.
Firma Starting važi za blisku vladajućoj Srpskoj naprednoj stranci (SNS). Za njih je utvrđeno da su bili glavni podizvođači na projektu rekonstrukcije stanice. Niko iz ove firme se ne nalazi na optužnici za pad nadstrešnice, niti ima potvrda da je firma pod istragom.
Povrh svega, dokumenta o ovoj kompaniji i njihovoj ulozi u rekonstrukciji su bili skrivani sve do kraja januara, iako je vlast tvrdila da je „sve objavljeno“.
Momir
Izvinite, ali potpuno netačne tvrdnje iznositi u tekstu.