Društvenim mrežama je pre dva dana prostrujala informacija da je račun Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje (PIO) blokiran, potkrepljena fotografijama računa „u crvenom“, sa koga se potražuje iznos od 4,7 miliona dinara.

Informaciju o blokadi prvi je  demantovao sam PIO fond, ali obaveštenjem da  „račun PIO fonda nije u blokadi, niti je ikada bio blokiran“, iako je na specijalizovanim portalima za praćenje boniteta mogla da se nađe potpuno suprotna informacija.

PIO fond je ipak u objavi naglasio da je stanje sredstava na računu Direkcije RF PIO za isplatu penzija, na dan 3. 4. 2025. godine u 14:50 časova, iznosi 40,8 milijardi dinara.

U celu priču u četvrtak kasno uveče uključila se i Narodna banka Srbije (NBS), na čijem portalu se nalazi registar dužnika u prinudnoj naplati.

Taj registar, kako je Nedeljnik proverio, pokazuje da PIO fond nije u blokadi.

 

„Povodom objave da je račun Fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje bio dva dana u blokadi, a s obzirom na značaj informacije, važno je istaći da račun s kojeg se isplaćuju penzije pripada grupi računa izuzetih od prinudne naplate i funkcioniše bez prekida“, istakla je NBS.

Ispostavilo se, dakle, da jedan od računa koji koristi PIO fond jeste bio u blokadi, ali ne i onaj sa koga se isplaćuju penzije.

„Račun koji je bio privremeno blokiran koristi se za ostale transakcije Fonda, a moguća kratkotrajna neusaglašenost u preusmeravanju sredstava ili dostavljanju elektronskih poruka od Uprave za trezor – ne utiče na redovnu isplatu penzija. Sve finansijske obaveze Fonda izvršavaju se u skladu sa zakonskim propisima, uz potpuno očuvanje stabilnosti sistema isplate penzija“, naglasila je NBS u saopštenju.

KAKO FUNKCIONIŠE PRINUDNA NAPLATA ZA PIO I SLIČNE ORGANIZACIJE?

Centralna banka objavila je i da se prinudna naplata s računa dužnika korisnika budžetskih sredstava obavlja tako što njen Sektor za prinudnu naplatu, nakon evidentiranja rešenja o izvršenju primljenih od javnih izvršitelja, šalje Upravi za trezor elektronsku poruku o blokadi svih računa dužnika na kojima se vode sredstva koja podležu prinudnom izvršenju.

„Na osnovu navedene poruke Uprava za trezor dužna je da blokira račune dužnika i da NBS odmah dostavi, propisanom elektronskom porukom, informaciju o stanju sredstava na blokiranim račnima, kako bi NBS na osnovu nje dostavila Upravi za trezor na izvršenje naloge za prinudnu naplatu koji su evidentirani u blokadi računa dužnika. Ako ne primi informaciju o stanju sredstava na blokiranom računu, NBS nije u mogućnosti da Upravi za trezor prosledi na izvršenje naloge za prinudnu“, ističu u saopštenju.

Konačno, evo zašto se informacija o blokadi računa PIO fonda dva dana širila društvenim mrežama.

„Nakon poruke o blokadi računa dužnika Fonda za penzijsko i innvalidsko osiguranje, koja je Upravi za trezor prosleđena dana 1. aprila 2025. godine u 11.46 časova, informacija od Uprave za trezor o stanju sredstava na računu dužnika primljena je dana 3. aprila 2025. godine, nakon čega je izvršena prinudna naplata i deblokiran račun dužnika“, objasnila je NBS.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.