Nalazeći nove poslovne modele, kompanije ostaju konkurentne

    0

    Konferencija posvećena korporativnim inovacijama okupila je u Beogradu više od 350 učesnika, sa idejom da predstavi načine na koje kompanije mogu da (p)ostanu konkurentne na tržištu i dođu do novih izvora prihoda. Otvarajući konferenciju, Kosta Andrić, izvršni direktor ICT Hub-a, naglasio je koliko su važni „networking“ i povezivanje ljudi, pa je zamolio učesnike da posvete minut svog vremena osobi pored sebe koju još nisu upoznali, objasnivši koliko je povezivanje među ljudima važno za uspeh svake transformacije. On smatra da će “kompanije koje budu opstajale u budućnosti, opstajati prevashodno zato što će razumeti načine na koje treba da rukovode inovacijama, da raspolažu resursima – materijalnim i nematerijalnim – i da primenjuju aktuelne inovacione prakse. Isto tako, veoma je važno da kompanije imaju zacrtan cilj i viziju, jer će samo potpuna posvećenost tom cilju obezbediti dovoljno jak motiv za neprekidnu borbu na tržištu i stvarati stalnu potrebu za usavršavanjem i osavremenjivanjem poslovnog modela.”

    Jedan od najznačajnijih događaja u zemlji posvećen inovacijama u korporativnom sektoru, pružio je i globalni osvrt na temu inoviranja i predstavio je primere uspešno realizovanih inovacija u Srbiji i zemljama okruženja.

    Jeff McCroskey, NCR VP Global Managed Services i Natali Delić, Vip mobile CTO

    “Za brzorastuću industriju kakva je naša, praćenje trendova je imperativ.”, istakao je Stefan Lazarević, generalni direktor kompanije NCR Srbija. “Pratimo dešavanja na tržištu i otvoreni smo za razmenu iskustava kako sa globalnim korporacijama, tako i sa lokalnim kompanijama i startapima, koji su danas nosioci novih ideja.”       

    Učesnici konferencije imali su priliku da čuju na koji način se inovacije mogu transformisati u merljive poslovne rezultate, kao i da se iz prve ruke upoznaju sa najnovijim poslovnim trendovima na tržištu. Svoje viđenje o različitim izazovima poslovanja i potrebi za prilagođavanjem brzim promenama na tržištu, dali su eksperti Filip Horvat, Manu Volens, Afonso Rebelo De Susa i drugi. 

    Govoreći o potrebi da se kompanije brzo prilagođavaju promenama na tržištu, Filip Horvat, konsultant za korporativne inovacije, osvrnuo se na to koliko promena je već nastupilo – „Pronašli smo nove materijale i nove izvore energije, promenio se pogled na novac i na informacije. Vidimo da se sve menja, pa tako moramo naše procese promeniti, učiniti ih agilnim, primeniti potpuno nove strategije i menjati kompanije, odnosno osnivati nove“. 

    Takođe, posetioci konferencije su se u okviru EXPO zone upoznali sa radom nekih od najuspešnijih srpskih startap kompanija i uživo videli hardverske i softverske inovacije koje su ovi startapi razvili i na kojima i dalje rade.

    “Drago nam je što smo deo konferencije koja zagovara konstantno razvijanje i usavršavanje našeg tržišta. Našu kompaniju je pokrenulo dvoje mladih inženjera iz Kraljeva koji su primetili veliki problem u reciklaži ambalažnog otpada. Osmislili smo proizvod koji će pomoći u rešavanju problema naših sugrađana, a već i izvozimo u 9 zemalja i jedni smo od prvih domaćih startap kompanija koje su ušle na afričko tržište.”, izjavio je Nemanja Janić, osnivač startapa Solagro.

    Corporate Innovation Conference organizuje ICT Hub, pod pokroviteljstvom Ministarstva za inovacije i tehnološki razvoj Vlade Republike Srbije i Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).