MOL Grupa uspostavlja saradnju sa kompanijom Meraxis na proizvodnji reciklirane plastike

    0

    Švajcarska trgovinska grupa Meraxis i vodeća integrisana naftna, gasna i petrohemijska kompanija iz Centralne i Istočne Evrope MOL Grupa otpočinju strateško partnerstvo. Oni će udružiti snage kako bi unapredili razvoj i proizvodnju poliolefiina ponovnim spajanjem, a cilj je da se razviju i proizvedu visokokvalitetna jedinjenja na bazi reciklaže koja će potom distribuirati širom sveta.

    Kompanija Meraxis snabdevaće MOL Grupu visokokvalitetnim recikliranim materijalima koji će se prosleđivati u blendiranje sa MOL čistim poliolefinskim smolama. Baziran na znanjima o spajanju jedinjenja kompanija Meraxis i MOL Grupe, biće razvijen novi portfolio proizvoda, a za početak je planirano da se oni proizvode u postrojenju Aurora Kunststoffe GmbH, članici MOL Grupe u Nemačkoj, dok će oba partnera učestvovati u distribuciji. Ovo partnerstvo kreira jedinstvenu vrednost za kupce jer osigurava  stručnost u čitavom lancu proizvodnje, od nabavke, mešanja jedinjenja, prodaje do tehničkih usluga. Direktori obe kompanije potpisali su zajedničko pismo o namerama o saradnji.

    dr Stefan Giršik, izvršni direktor Meraxis Grupe

    „MOL Grupa je za nas ključni strateški partner. Kao jedan od vodećih proizvođača polimera u Evropi, MOL Grupa se već godinama zalaže za cirkularnu ekonomiju po modelu zatvorene petlje“, izjavio je dr Stefan Giršik, izvršni direktor Meraxis Grupe. „Cilj nam je da kombinovanjem ekspertiza dve kompanije zadovoljimo sve veću potražnju za visokokvalitetnim recikliranim proizvodima od plastike u automobilskoj, građevinskoj i industriji ambalaže. Potencijal koji reciklati nude u proizvodnji visokokvalitetnih proizvoda od plastike još uvek nije iscrpljen, a strateška saradnja poput ove omogućava nam da načinimo ključni korak ka optimizovanom upravljanju reciklažom“, dodao je on.

    Gabriel Sabo, izvršni potpredsednik Downstream MOL Grupe

    „Mešanje jedinjenja predstavlja važan pravac na putu transformacije poslovanja kako bismo postali vodeći igrač u hemijskoj industriji u regionu Centralne i Istočne Evrope. Kako se pravna regulativa i želje i potrebe klijenata neprestano menjaju, MOL Grupa prepoznala je važnost upotrebe recikliranog materijala, bez obzira na industriju. Ovo partnerstvo će nam omogućiti da brzo razvijemo re-jedinjenja za reciklažu koje ispunjavaju zahteve klijenata i nadograđuju naš razvoj nerafinisanih jedinjenja. Ovo partnerstvo će nam omogućiti pristup izvorima vrhunskih sirovina, a mi ćemo razviti svoju međunarodnu distributivnu mrežu kako bismo isporučivali reciklirane materijale u potrebnim količinama i odgovarajućeg kvaliteta. Pored toga, kompanija Meraxis poseduje širok dijapazon stručnosti koji se proteže kroz čitav lanac proizvodnje i distribucije i zajedno želimo da ubrzamo put ka postizanju naših ciljeva održivosti“, naglasio je Gabriel Sabo, izvršni potpredsednik Downstream MOL Grupe.

    Kao jedan od vodećih evropskih proizvođača polimera, MOL Grupa već godinama širi svoje poslovanje u domenu petrohemije. MOL Grupa ušla je u proizvodnju jedinjenja kroz preuzimanje kompanije Aurora Kunststoffe u novembru 2019. godine i nastavlja svoju strategiju „Enter Tomorrow 2030“ čiji je cilj prelazak sa tradicionalnog poslovnog modela zasnovanog na proizvodnji goriva u okviru svoje prodajne divizije na portfolio petrohemijskih proizvoda sa većom dodatom vrednošću. Kompanija teži da postane tržišni lider za reciklažu i proizvodnju jedinjenja u Centralnoj i Istočnoj Evropi.

    Kompanija Meraxis postoji na tržištu više od godinu dana nakon spajanja dve globalne kompanije sa sedištem u Švajcarskoj, MB Barter & Trading i REHAU GmbH, koje su između ostalog odgovorne za globalno snabdevanje proizvodnim materijalima za REHAU Grupu. Kompanija od tada kontinuirano proširuje svoj portfolio osnovnih i recikliranih materijala. Kako bi se to postiglo, ovaj distributer sarađuje sa brojnim partnerima i dobavljačima kako bi ponudio re-granulate i re-jedinjenja odgovarajućeg kvaliteta i u odgovarajućoj količini kompanijama širom sveta putem po modelu kupovine na jednom mestu (one-stop shop).