Vetropark 102 MW koji će NIS i švajcarska MET Grupa sagraditi u severnoj Srbiji, u opštini Plandište, značajno će doprineti proizvodnji obnovljive električne energije u našoj zemlji. Atila Šanislo, direktor MET Grupe za Srbiju, i Piter Horvat, direktor strateškog i poslovnog razvoja u MET Power, razgovarali su sa nama o pokretanju ovog projekta.

Zašto je izgradnja vetroparkova važna za tržište električne energije i budućnost Srbije, i šta će vaša saradnja sa kompanijom NIS doneti u tom segmentu?

Izgradnja vetroparkova igra značajnu ulogu u proizvodnji obnovljive energije i omogućiće Srbiji da ispuni svoje međunarodne obaveze u ovoj oblasti i unaprediti ekološki sektor u zemlji. Ovo će biti prvi projekat ove vrste kako za MET Grupu i NIS, tako i za Gazprom Neft, većinskog vlasnika NIS-a. Pošto je projekat još uvek u pilot-fazi, neprekidno stičemo nove uvide, ali i međusobno razmenjujemo iskustva i stručnjake koji rade na izgradnji Vetroparka Plandište. Ukupna vrednost ovog projekta je veća od 100 miliona dolara, a ova investicija obezbediće količinu električne energije ekvivalentnu onoj koju utroši oko 85.000 domaćinstava. Završetak velikih energetskih projekata, poput vetroparka u Plandištu, doprineće pozicioniranju NIS-a i MET Grupe kao velikih igrača na tržištu električne energije u Srbiji.

Koliko potencijala ima Srbija u smislu izgradnje vetroparkova i koji su delovi naše zemlje najpogodniji za njihovu izgradnju?

Republika Srbija je za izgradnju vetroparkova omogućila ugovore zasnovane na feed-in tariff konceptu. Feed-in tariff ugovori primenjuju se u čitavoj Evropi kako bi se ubrzale investicije u proizvodnju obnovljive električne energije, nudeći dugoročne ugovore proizvođačima energije. Naš 102 MW Vetropark Plandište, koji se sastoji od 34 turbine, biće deo feed-in tariff šeme koju je uspostavila Srbija. Što se lokacije tiče, ova oblast je jedna od najvetrovitijih u zemlji. Za vetropark u Vojvodini su prednost snažni i kontinuirani vetrovi koji dolaze sa Karpata. Izgradnja će početi 2019, tako da se očekuje da vetropark u potpunosti bude operativan 2021. godine.

MET Grupa je velika kompanija, ali se srpsko tržište tek odnedavno upoznaje sa vama. Koji su vaši kratkoročni i dugoročni planovi za Evropu i Srbiju?

Naša kompanija je prisutna u Srbiji nekoliko godina, ovlašćena i aktivna u trgovini prirodnim gasom, električnom energijom i naftnim proizvodima. Ovaj zajednički projekat je kamen temeljac na kojem želimo da izgradimo značajnije prisustvo na tržištu električne energije u Srbiji, a već planiramo nove projekte i investicije. Kao evropska kompanija, MET Grupa nastoji da izgradi diverzifikovani portfolio u kojem obnovljiva energija igra ključnu ulogu. Naš cilj je da uspostavimo proizvodnju obnovljive energije od nekoliko stotina megavata u Centralnoj i Istočnoj Evropi, uključujući projekte zasnovane na solarnoj, ali i energiji vetra.

Gde vidite prostor za širenje ili nove poslovne prilike za MET Grupu?

MET Grupa se poslednjih nekoliko godina vodila strategijom za intenzivni rast i otvorila nekoliko novih podružnica u Evropi. Sada smo prisutni u 15 zemalja i 28 nacionalnih tržišta gasa. Naš cilj je da postanemo vodeći igrač na tržištu električne energije na kontinentu. MET je u 2017. godini trgovao sa 35 milijardi kubnih metara prirodnog gasa, a konsolidovani prihod u istoj godini dostigao je iznos od 7,6 milijardi evra. Ključni element poslovne strategije MET Grupe je razvoj portfolija, čiji će važan deo biti i Vetropark Plandište. MET je već sagradio solarnu elektranu u Mađarskoj, većinski je vlasnik najveće gasne elektrane u zemlji, a poseduje i najvećeg distributera gasa u Mađarskoj, Tigaz, sa mrežom cevi dugom 33.000 km koja čini 48 odsto ukupne gasne mreže. Mi posedujemo veštine i stručnost da upravljamo našim portfoliom na efikasan i racionalan način uz niske operativne troškove.

Tagovi

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.