Beskontaktna plaćanja platnim karticama i mobilnim telefonima realnost su za 80% građana, pokazalo je MasterIndex Srbija istraživanje. Studija o navikama i očekivanjima aktivnih korisnika kartica u našoj zemlji koju kompanija Mastercard tradicionalno svake godine sprovodi ističe da ova brza i sigurna platna metoda svoju primenu najčešće pronalazi u supermarketima (79%), na benzinskim pumpama (42%) i za kupovinu garderobe (40%), ali ne zaostaju ni medicinske ustanove (33%) i drogerije (28%), kao ni državne institucije i šalteri lokalne samouprave (9%) koji su POS terminale za kartično plaćanje dobili tokom 2019. godine.

Kao glavnu prednost beskontaktnih plaćanja, MasterIndex ispitanici ističu da su ona brža i jednostavnija od drugih platnih metoda (79%), a ukazali su i na više aspekata njihove sigurnosti – počevši od toga da kartica sve vreme ostaje u ruci korisnika (31%), preko sigurnosnih tehnologija koje su primenjene (26%) do činjenice da beskontaktna plaćanja smanjuju zdravstvene rizike u trenutnim okolnostima pandemije (21%) na šta ukazuje i Svetska zdravstvena organizacija.

Kada je reč o iznosima koji se plaćaju beskontaktno, studija pokazuje da su iznosi do 4.000 dinara, odnosno oni za koje nije potrebno unositi PIN kod, blago zastupljeniji u odnosu na iznose preko te cifre koji se takođe mogu platiti prislanjanjem kartice ili mobilnog telefona i uz unošenje PIN koda (26 prema 21%). Kada su ti veći iznosi u pitanju, beskontaktna plaćanja su korišćenija od gotovinskih plaćanja (20%) što je još jedan pokazatelj sve veće popularnosti ove platne metode.

U aprilu 2020. godine, limit za beskontaktna plaćanja Mastercard karticama bez unošenja PIN koda podignut je sa 3.000 na 4.000 dinara, a 22% MasterIndex ispitanika potvrdilo je da je ta opcija u skladu sa njihovim potrebama. Imajući u vidu da bi trećina ispitanika želela da plaća iznose do 5.000 dinara bez unošenja PIN koda, a da bi se dodatnih 21% ispitanika osećalo komforno sa beskontaktnim plaćanjima bez unosa PIN-a i preko tog iznosa, jasno je da možemo govoriti o stečenoj navici korišćenja ove platne metode, kao i izgrađenom poverenju koje korisnici imaju.

„Mastercard beskontaktna tehnologija predstavljena je u Srbiji 2008. godine, i od tada je u stalnom porastu tako da je danas na skoro svim POS terminalima u zemlji moguće platiti prislanjanjem i to ne samo beskontaktnim karticama koje su u ponudi većine banaka, već i mobilnim novčanicima. Kroz stalnu edukaciju i unapređenje ponude na čemu radimo sa partnerima iz bankarskog i trgovačkog sektora izgradili smo tržište koje očekuje savremena platna rešenja po najvišim sigurnosnim standardima i koje prihvata samo ona rešenja koja pružaju besprekorno korisničko iskustvo. Odličan primer za to je i biometrija koja, iako nije obavezna kod nas, već je prepoznata kao sigurna metoda autentifikacije koju bi 68% MasterIndex ispitanika želelo da koristi što je čini poželjnijom čak i od PIN koda, što definitivno postavlja tržišni standard i mapira dalji pravac razvoja platne industrije u Srbiji,“ istakla je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

Razvoj beskontaktne tehnologije postavio je osnovu za uvođenje mobilnih plaćanja i mobilnih novčanika, kako kroz razvoj platne infrastrukture, tako i kroz građenje korisničkih navika. Plaćanja putem mobilnih novčanika, odnosno beskontaktna plaćanja mobilnim telefonom iz aplikacije u kojoj se nalazi digitalizovana platna kartica, predstavljaju opciju za koju je zainteresovano 67% MasterIndex ispitanika. Kao srodne opcije plaćanja za koja se koriste mobilni telefoni, ispitanici su istakli i prenos sredstava putem broja telefona (41%), prenos sredstava sa jedne kartice na drugu putem servisa kao što je MoneySend (38%) i plaćanja iz m-banking aplikacija (33%).

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.