Marketing je filozofija poslovanja

    Intervju: Nataša Đurđević, Category Director, The Coca-Cola Company Central Eastern Europe, dobitnica Mark Awards specijalnog priznanja za lični doprinos razvoju struke

    0
    Foto: Promo

    Na koje uspehe u profesionalnoj karijeri ste najponosniji?

    Na ljude sa kojima sam radila, ljude koje sam imala priliku da razvijam. Prirodno je da s vremenom dobijate timove koji su vam povereni, a onda imate odgovornost da u svakom pojedincu prepoznate i pronađete ono najbolje, da ih gradite na njihovim snagama, da im pomognete da prevaziđu sami sebe i postignu, ne samo svoj maksimum, nego i ono što nisu mislili da mogu. Ponosna sam što sam pomogla velikom broju kolega da se razviju, idu dalje i izgrade svoje uspešne karijere.

    Kako biste opisali marketinšku struku u Srbiji?

    Prva reč koja mi pada na pamet je kriza identiteta. Onako kako ja doživljavam marketing jeste da je to filozofija poslovanja, a tek onda funkcija i specijalizovana delatnost. To je filozofija poslovanja koja ima fundamentalno strateški značaj za svaki privredni subjekt. Međutim, marketing funkcija je danas, nažalost, često skrajnuta i svedena na oglašavanje i uske specijalističke aktivnosti, a ne na strateško duboko razumevanje potrošača, otkrivanje njihovih potreba, rešavanje njihovih problema i građenje zdravih, održivih jakih brendova i ostvarivanja poslovnih rezultata.

    Kako biste ocenili položaj marketing stručnjaka u kompanijama danas?

    Mislim da ima još mnogo prostora da se radi na unapređivanju položaja marketing stručnjaka u kompanijama. Osim izuzetaka, retki imaju tu značajnu ulogu da su u top-menadžmentu i da mogu da utiču na dugoročno određenje i opredeljenje kompanije i brenda.

    Šta za vas znači ostaviti trag na tržištu?

    Jedna vrlo značajna stvar jeste uticaj koji svako od nas ostavlja na ljude oko sebe. Kako napredujete u poslu, prirodno je da dobijate timove za koje ste odgovorni. To je velika i ozbiljna odgovornost. Da svakog dana budete dobar uzor. Da prepoznate sposobnosti i snage, pa da ih dalje razvijate, da pomognete da se neki nedostaci prevaziđu, da inspirišete, dajete šanse, pružite zaštitu, omogućite svakome da napreduje, bude bolji, i dostigne ono što želi u karijeri.

    Sledeće što bih pomenula je način na koji radite posao. Da se strukom bavite profesionalno, odgovorno, sa integritetom. Da postavljate najviše standarde prvo pred sebe, a onda i pred saradnike – tim, partnere, agencije… sve sa kojima imate prilike da radite.

    Konačno, ono što je najvidljiviji rezultat našeg posla – brendovi koji su na tržištu i njihovi rezultati. Stvoriti, razviti, održati zdrav, relevantan, odgovoran brend koji će imati svoje mesto u životima ljudi, koji može da inspiriše na pozitivne vrednosti, koji stvara vrednost za sve koji sa njime dođu u dodir.

    U kojoj meri je za vas značajno priznanje Mark Awards?

    Marketing je moja strast, jednako intenzivna kao kada sam počinjala. Trudila sam se da svakog dana budem bolja i radim bolje, da biznis ili ljudi na koje utičem svojim radom budu bolji posle mene. Velika mi je čast da su me najpre kolege predložile, a žiri nagradio ovim priznanjem. Ovo, naravno, nije kraj. Ispred mene je još godina rada – ovakvo priznanje doživljavam kao novi, još viši standard i kao obavezu da nastavim u istom duhu.