Marija Živanović Smith, NCR: Ljudi i talenat iz Srbije sjajno su se uklopili u vrednosti NCR-a

    Intervju: Marija Živanović Smith, izvršna potpredsednica i direktor marketinga i korporativnih komunikacija kompanije NCR

    0
    Foto: Promo

    Kompanija NCR otvorila je nedavno u Beogradu svoj najveći tehnološki kampus u Evropi. Spomenuli ste da je bilo trenutaka sumnje šta će za vašu reputaciju značiti eventualno neuspešno poslovanje u Srbiji…

    Nikada nije trebalo da sumnjam. Ljudi, talenat i kultura Srbije su se sjajno uklopili u NCR. Pre deset godina, NCR je u Beogradu imao svega 300 ljudi, a danas skoro 5.000 i najmoderniji kampus u kome naši zaposleni kreiraju jedinstvena korisnička iskustva za klijente širom sveta. Bila sam uverena da sam učinila pravu stvar kada sam dovela NCR u Srbiju i veoma sam ponosna na izuzetan doprinos ovdašnjeg tima uspehu kompanije.

    Iskustvo koje ste nosili odavde bila je “priča koja pravi razliku” koja je doprinela da shvatite važnost brendiranja, komunikacije i pripovedanja. Kako je do toga došlo?

    Ekonomsko uništenje zemlje i rat obeležili su moje tinejdžersko doba. To me je inspirisalo da počnem da kreiram i sarađujem sa drugima kako bih nešto stvorila. Bio je to moj način da se suprotstavim razaranju. Izabrala sam da budem stvaralac, i ta potreba za stvaranjem uticala je na odluke u mom životu.

    Kada sam emigrirala u Ameriku, sa jednim koferom u rukama, imala sam 19 godina. Kada sam se upisivala na Džordžtaun fakultet, moja “američka majka” Boni dala mi je sjajan savet koji je uticao na moj životni put. Rekla mi je da ja imam drugačiju priču od drugih studenata koju moram ispričati. Od nje sam naučila koliko je važno umeti da kompleksnu priču ispričaš na jednostavan način i da dobro ispričana priča pobuđuje radoznalost, emocije i maštu. Pripovedanje je od tog trenutka postalo izuzetno važan koncept u mom životu i dovelo do toga da budem primljena na fakultet, a zatim i budem ovo što sam danas – NCR Executive Vice President & Chief Marketing Officer.

    Bela kuća vas je imenovala za predstavnika američkog poslovnog sektora u Azijsko-pacifičkoj ekonomskoj saradnji. Radili ste u advokatskoj firmi, IBM-u, saradnik ste Forbsa. Koji su ključni momenti koji su vam pomogli da uspešno rukovodite ozbiljnim poslovnim poduhvatima?

    Bilo ih je mnogo, ali izdvojiću jedan. Bila sam potpredsednik kompanije već nekoliko godina kada su me pitali da li sam svesna da se ljudi ugledaju na mene. Rekli su mi: “Marija, ljudi te slušaju. Žele da znaju šta imaš da kažeš. Neki od njih čak i ponavljaju tvoje izjave, od reči do reči.” To je za mene bilo veliko otkriće. Počela sam da obraćam pažnju na to šta (i na koji način) pričam. Do tada sam bila fokusirana samo na rezultate i metriku, a onda sam se posvetila i mentorstvu, kako u kompaniji, tako i izvan nje. U rečenici: “Marija, ljudi te slušaju” pronašla sam odgovornost koju shvatam ozbiljno i motivaciju da budem inspiracija drugima, i to me čini srećnom i ispunjenom.

    NCR vas je postavio na čelo radne grupe za pandemiju. Šta ste novo naučili u doba “nove normalnosti”?

    Neki su smatrali da je pomalo čudno da direktor marketinga i komunikacija bude na čelu radne grupe za pandemiju. Imali smo vrlo jasne prioritete – bezbednost zaposlenih i klijenata i kontinuitet poslovanja. Morali smo da nastavimo da podržavamo klijente, ali i da zaštitimo svoje zaposlene i brend NCR-a, odnosno usredsredimo se na transparentnu komunikaciju i upravljanje očekivanjima. Zato je prirodno što je vodeću ulogu da to sprovede u delo dobio tim za komunikacije i marketing. Ponosna sam na to kako se naša radna grupa i moj tim nose sa tom neverovatnom odgovornošću od prvog dana.

    U intervjuu za Forbs, iznela sam 12 ključnih stvari koje sam naučila vodeći radnu grupu. Jedna od najznačajnijih je važnost donošenja odluka na osnovu činjenica i podataka. U krizi, emocije mogu lako prevladati. Tada, više nego ikada, treba da budemo izvor istine za naše zaposlene i klijente. To je nova pozicija za kompanije, koje treba jasno da komuniciraju informacije i pruže podatke kojima se može verovati. Druga je da ponekad morate da napravite pauzu. Naučila sam da mi je potrebno da svaki dan šetam da bih mogla da pružim svoj maksimum. I u redu je da napravite pauzu kada izgradite jak tim oko sebe.

    Šta je vaša želja i naredni cilj u vezi za napretkom kompanije?

    Da budemo, kao i do sada, korak ispred i ostanemo prepoznati kao pouzdan tehnološki partner klijentima, koji nam sa puno poverenja prepuštaju sigurno upravljanje njihovim bankama, restoranima, maloprodajama, ostavljajući im vremena da se posvete svojim korisnicima.