“Ljudi preko oluka ulaze u pozorište. Trči tamo!”: Kako se publika borila da vidi Zorana Radmilovića u “Kralju Ibiju”

0
Foto: Printscreen

Predstava “Kralj Ibi” Ateljea 212 koja je proslavila Zorana Radmilovića i danas intrigira publiku u toj meri da se o njoj i dalje ispredaju se legende i prepričavaju Zoranove bravure i improvizacije.

Kada je izvođena, do karte se dolazilo teško. Stajalo se u redovima ispred blagajne. Ali se u pozorište ulazilo preko oluka.

Na to je podsetila upravnica Narodnog pozorišta Ivana Vujuć koja je ispričala svoja najranija sećanja na tu predstavu.

“Nikada neću zaboraviti situaciju za ‘Kralja Ibija’ u Ateljeu, ja sam tada bila dete. Ulazim i slušam pokliče direktora tehnike: ‘Ljudi, preko oluka ulaze u pozorište! Trči tamo!’. Ali to je značilo da je to trijumf veze između publike i Zorana Radmilovića i čitave trupe. Zato je ta predstava kultna”, rekla je ona za Blic.

Ona je dodala da je na sličnom putu i predstava Narodnog pozorišta “Balkanski špijun”, po tekstu Dušana Kovačevića i u režiji Tanje Mandić Rigonat.

Predstava koja podkazuje stvarnost prikazujući glavnog junaka u večitom strahu od velikog, drugačijeg, ponekad proračunatog sveta. To je naš mentalitet koji se teško menja i na tu iskrenost publika isto tako i reaguje.

“To je predstava koja živi, a predstava koja živi, koja se menja uvek će imati publiku. Publika oseti da je to živ materijal i ona ima poziv na taj način da i ona bude deo tog života”, objasnila je Ivana Vujić za Blic.