Kompanija Lidl Srbija je od samog početka svog poslovanja posvećena održivom upravljanju resursima u poljoprivredi, a među kojima je i voda, te će upravo iz tog razloga, jedini savremeni diskontni lanac u Srbiji, do februara 2026. godine, stopostotno sertifikovati svoj asortiman voća i povrća poreklom iz visokorizičnih država, uključujući Španiju, Egipat, Grčku i Italiju, prema priznatim standardima o odgovornom korišćenju vode. Očuvanje resursa je jedna od šest fokus tema koje Lidl promoviše kao deo svoje međunarodne CSR strategije „Za bolje sutra“.

 

Sve učestalije suše i poplave na globalnom nivou ukazuju na važnost odgovornog korišćenja vode kao jednog od najdragocenijih resursa. Prehrambena industrija je posebno relevantna u ovom kontekstu, budući da je poljoprivreda odgovorna za 70 procenata globalne potrošnje vode. Zbog toga se Lidl, zajedno sa svojim partnerima u lancu snabdevanja, obavezao na odgovorno korišćenje vode.

 

Cilj Lidla je da do februara 2026. godine, svi proizvođači voća i povrća iz visokorizičnih zemalja budu sertifikovani prema priznatim standardima o odgovornom korišćenju vode. Pomoću alata za procenu rizika vezanih za vodu,“ WWF water risk filter“, Lidl se fokusira na devet država: Španija, Italija, Grčka, Portugal, Egipat, Maroko, Izrael, Čile i Južna Afrika. 

 

Lidl Srbija se nalazi među 31 Lidl zemljom koje su se obavezale na uspostavljanje strategije za odgovorno korišćenje vode, čime želimo da postavimo nove standarde za održivo upravljanje vodom u našoj industriji“, objašnjava Dragan Čigoja, generalni direktor Lidla Srbija, dodajući da Lidl kao kupac hrane koja zahteva velike količine vode, ima posebnu odgovornost i pionirsku ulogu u ovim nastojanjima. „Uvereni smo da naši napori u oblasti voćarstva i povrtarstva  mogu pružiti vredan doprinos dugoročnoj zaštiti vodnih resursa širom sveta.“

 

U konkretnoj primeni, Lidl podržava priznate SEAL inicijative i istovremeno postavlja minimalne standarde za održive prakse proizvodnje u vezi s odgovornim korišćenjem vode. Lidl se vodi i standardima za vodu  „Basket of Water“ Inicijative za održivost voća i povrća (Sustainability Initiative Fruit and Vegetables). To uključuje GLOBALG.A.P. SPRING standard („Održivi program za navodnjavanje i korišćenje podzemnih voda“) koji sadrži niz kriterijuma za procenu održivog upravljanja vodom na farmama i poljoprivrednim posedima. Pored toga, kao član stejkholder inicijative „Savez za vodu“, Lidl podržava zajedničke projekte u vezi slivova čiji su vodotokovi na viskom nivou ugroženosti.

O Lidlu

Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 12.200 prodavnica, kao i više od 220 logističkih centara i skladišta u 31 zemlji sveta.

Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 67 prodavnica u 38 gradova širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” već treću godinu zaredom.  

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.