Od sada, punjenje „plug-in“ električnih i hibridnih automobilla kod kuće više ne predstavlja problem. Uz Easy Wallbox™, u proizvodnji kompanije ENGIE Eps ekskluzivno za grupaciju Fiat Chrysler Automobiles, možete odmah napuniti svoj novi automobil koji ste tek izvezli iz salona bez ikakvih izmena Vašeg električnog sistema. Novi proizvod za punjenje kompanije ENGIE Eps funkcioniše po principu „plug-and-play“ – baš kao kućni aparat – i funkcionalan je odmah, a predstavlja krucijalni uslov širenja elektrifikacije u domovima korisnika.

Kako bi prikazali uređaj, i kako bi olakšali razumevanje njegove jednostave ugradnje i upotrebe, FCA i ENGIE Eps odvezli su model Jeep® Renegade 4xe i Easy Wallbox™ na mesto na kojem se ne očekuje elektrifikovani automobil i njegov sistem punjenja: prelepi predeo Piana di Vigezzo (u istoimenoj dolini, visoko u provinciji Verbano-Kusio-Osola) na nadmorskoj visini od gotovo 1.800 metara. Ovo je stanica za dolazak najduže evropske žičare u kontinuitetu, koja će se uskoro napajati isključivo „zelenom strujom“, zahvaljujući kompaniji ENGIE Eps.

Nakon potpuno sigurnog i laganog uspona i spuštanja strmom padinom u električnom režimu rada, Jeep Renegade 4xe priključen je na stanicu za punjenje Easy Wallbox™ koja je instalirana pored gornje stanice za žičare, sa panoramskim pogledom na Alpe koji ostavlja bez daha.

Karlalberto Guljielminoti (Carlalberto Guglielminotti), generalni direktor kompanije ENGIE Eps, rekao je tokom konferencije za novinare tokom predstavljanja uređaja: „Želimo da pokažemo da nijedna prepreka nije prevelika za Jeep i da se može u potpunosti napuniti pomoću tehnologije Easy Wallbox™, čak i na velikoj visini, u planinskom utočištu i na temperaturama ispod nule.“

Easy Wallbox™ može da radi po principu „plug-and-play“ bez modifikacija, putem jednostavne šuko utičnice (do 2,2 kW). Takođe, s namenskim dalekovodom, Easy Wallbox™ radi i na 7,4 kW: brže punjenje automobila bez potrebe za kupovinom drugog uređaja.

Easy Wallbox™ je instaliran uz dva zidna utikača, lako se povezuje na električnu mrežu, što znači da možete da napunite baterije automobila bez prekoračenja Vašeg ugovora o snabdevanju električnom energijom ili regulatornih ograničenja. Uz to, potrebno je da električar izvrši samo neinvanzivnu intervenciju, a uređaj koristi samo onu snagu dostupnu u Vašem domu u datom trenutku, izbegavajući svaki rizik od kvarova na strujnoj mreži.
„Easy Wallbox“, nastavlja Guljielminoti, „patentirala je kompanija ENGIE Eps, eksluzivno za grupaciju FCA. Proizvod je razvijen i u potpunosti se proizvodi u Italiji. To je jedini zidni punjač (wallbox) koji radi na voltaži do 2,2kW za čije instaliranje nije potreban majstor ili električar. On je rezultat rada oko 100 inženjera i istraživača kompanije ENGIE Eps koji imaju preko 15 godina iskustva u pomaganju italijanskoj tehnologiji da dostigne svetski prepoznatu izvrsnost u saradnji sa Politehničkim univerzitetima u Torinu i Milanu.

Od 2017. godine, partnerstvo između kompanija ENGIE Eps i Fiat Chrysler Automobiles – čija se strategija e-mobilnosti već nekoliko meseci sprovodi u regiji EMEA-e, usmereno je na upravljanje promenama na najbolji mogući način, i na koordinaciju svih poslova vezanih za električna mobilnost.

Roberto Di Stefano, šef e-mobilnosti (e- Mobility): „Putovanje na koje smo se zaputili ne sastoji se samo od elektrifikacije vozila, već predstavlja potpuno drugačiji pogled  na upotrebu automobila i mobilnost uopšte.“

Uskoro će se pojaviti brojni električni i hibridni modeli: od modela FIAT Panda i 500 Hybrid koji su već u prodaji, preko modela Jeep Renegade i Compass PHEV čija je prodaja uskoro od zavisnosti od tržišta, do novog modela 500 i potpuno električnog modela Ducato. Oni su prvi i osnovni potez sveobuhvatne, razvijene strategije, novi način razumevanja mobilnosti koji postavlja okolinu u središte pažnje bez zaboravljanja potreba kupaca.


„Samim tim, grupacija FCA počinje“, dalje je izjavio Di Stefano, „da stvara istinski „ekosistem“ proizvoda i usluga, da ispunjava očekivanja onih koji će koristiti električne i elektrifikovane automobile, kako bi upotreba ovih automobila postala široko rasprostranjena i dobro usađena navika.“

Partnerstvo sa kompanijom ENGIE Eps – simbol ovog novog načina rada – uključuje izgradnju u proizvodnom pogonu Mirafiori u Torinu, kako najvećeg eksperimentalnog projekta „Vozilo do mreže“ (Vehicle to Grid (V2G)) na svetu, tako i „Jedinice za proizvodnju solarne energije“, u saradnji sa kompanijom ENGIE Italy.

 „Na temelju pilot projekta V2G“, zaključio je Di Stefano, „razvijamo dobro koje se sastoji od 700 električnih vozila sposobnih za proizvodnju 25 MW energije i pružanju usluga stabilizacije električne mreže kada se vozila ne koriste. U međuvremenu, fotonaponski paneli drugog projekta – postavljeni na krovovima površine preko 120.000 m2 i koji pokrivaju 1.750 parking mesta (30.000 m2) – moći će da proizvedu 15 MW energije. To će doprineti smanjenju emisija CO2 za više od 5.000 tona, i pružiće održivu energiju za punjenje električnih modela proizvedenih u Mirafioriju.

*O osnovanoj saradnji u Italiji pročitajte na: https://www.fcagroup.com/en-US/media_center/fca_press_release/2019/june/Pages/fca_signs_partnerships_with_enel_x_and_engie_group_for_new_e_mobility_solutions.aspx

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.