Kraj čuvenog pudera za bebe koji smo svi koristili: Posle desetina hiljada optužbi da izaziva rak, Džonson i Džonson prestaje sa proizvodnjom

0
EPA/DAN PELED AUSTRALIA AND NEW ZEALAND OUT

Džonson i Džonson (Johnson & Johnson) će prestati sa prodajom i proizvodnjom pudera za bebe na bazi talka na globalnom nivou, dve godine nakon što je završio prodaju u SAD i Kanadi.

Firma se suočila sa desetinama hiljada tužbi potrošača koji tvrde da su njeni proizvodi od talka, uključujući prepoznatljiv brend Džonsonovog pudera za bebe, uzrokovali pojavu raka.

“Kao deo svetske procene portfelja, doneli smo komercijalnu odluku da pređemo na portfelj pudera za bebe na bazi kukuruznog skroba”, navodi se u saopštenju kompanije. “Kao rezultat ove tranzicije, Džonsonov puder za bebe na bazi talka biće ukinut globalno 2023. godine”, preneo je Gardijan.

Kompanija je 2020. godine objavila da će prestati da prodaje verziju zasnovanu na talku u Severnoj Americi zbog pada potražnje nakon, kako je rekla, “dezinformacija” o bezbednosti proizvoda i pravnim izazovima. Ovo je usledilo nakon što je J&J dobrovoljno opozvao seriju svog pudera za bebe nakon što su regulatori američke administracije za hranu i lekove pronašli tragove azbesta u proizvodu.

Kompanija je saopštila da će 33.000 boca talka biti povučeno “iz predostrožnosti i opreza”.

J&J, koji je saopštio da već prodaje verziju bebi pudera na bazi kukuruznog skroba širom sveta, rekao je da nastavlja da tvrdi da puder za bebe na bazi talka ne izaziva rak.

„Naš stav o bezbednosti našeg kozmetičkog talka ostaje nepromenjen”, saopštila je kompanija. “Čvrsto stojimo iza decenija nezavisnih naučnih analiza medicinskih stručnjaka širom sveta koje potvrđuju da je Džonsonov puder za bebe na bazi talka bezbedan, da ne sadrži azbest i da ne izaziva rak”.

J&J, koji se suočava sa oko 38.000 tužbi, rekao je da je odluka da se prestane sa prodajom proizvoda odnosila na “optimizaciju” portfelja proizvoda.

“Mi kontinuirano procenjujemo i optimizujemo naš portfolio kako bismo najbolje pozicionirali poslovanje za dugoročni rast”, ​​saopštila je kompanija. “Ova tranzicija će pomoći u pojednostavljivanju naše ponude proizvoda, pružanju održivih inovacija i zadovoljavanju potreba naših potrošača, kupaca i globalnih trendova u razvoju”.

U aprilu je propao predlog akcionara koji je pozivao na prekid globalne prodaje pudera za bebe od talka.

U oktobru, J&J je stvorio podružnicu, LTL Management, ustupio joj potraživanja i stavio kompaniju u stečaj, pauzirajući pravno radnje. Pre podnošenja zahteva za bankrot, kompanija se suočila sa troškovima od 3,5 milijardi dolara u presudama i nagodbama, uključujući i onu u kojoj su 22 žene dobile presudu od više od 2 milijarde dolara.

Džonsonov puder za bebe se prodaje od 1894. godine i postao je simbol imidža kompanije.