Koridor 10, auto-put koji povezuje Egej sa Centralnom Evropom, preciznije Solun sa Budimpeštom, odnosno Gracom i Salcburgom, finalizovan je „probijanjem“ Grdelice, to jest završetkom 26 kilometara duge deonice. Istovremeno, naša zemlja je posle tri duge decenije povezala auto-stradom svoju severnu i južnu granicu.

Ali, da li investicije u infrastrukturu, kako se ovih dana spekulisalo, zaista podižu ekonomski rast? Auto-put ne donosi nikakvu direktnu zaradu, već eventualno uspeva da pokrije nešto više od polovine kamate na kredite. To ukazuje da će se glavnica duga vratiti direktno iz budžeta, a da ćemo putarinama delimično pokrivati kamate. Ovo je optimistična pretpostavka. Ipak, treba uzeti u obzir šire ekonomske benefite koje donose putevi

Iako auto-putevi unapređuju kvalitet života građana Srbije, njihova čista ekonomska isplativost je vrlo upitna i najverovatnije ne postoji, a oni nisu ono što koči razvoj zemlje, piše Goran Nikolić u velikoj ekonomskoj analizi objavljenoj u novom broju Nedeljnika.

Celu analizu čitajte u novom broju Nedeljnika, koji je na svim kioscima od četvrtka, 30. maja. Digitalno izdanje dostupno je na Novinarnici

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.