Kompanija HEINEKEN N.V. objavila je rezultate poslovanja za 2023, godinu kada je proslavila svoj 150. jubilej, a koji pokazuju da je, uprkos izazovnim tržišnim uslovima, ostvarila još jednu godinu stabilnog rasta. U prilog tome govore i ključni pokazatelji: rast prihoda u iznosu od 36.375 miliona evra, odnosno 4.9 odsto, organski rast neto prihoda (beia) 5.5, a po hektolitru 10.8 odsto, dok je rast ukupnih volumena piva uvećan za 3.4 odsto (isključujući Rusiju).

Osvrćući se na rezultate ostvarene u 2023. godini, Dolf van den Brink, predsednik izvršnog odbora i CEO kompanije HEINEKEN N.V, istakao je da je ponosan na otpornost poslovanja, na tim koji je za to zaslužan, kao i na ostvaren progres u sprovođenju EverGreen strategije.

„Nakon uspešne 2022. godine, 2023. bila je izazovna, ali i pored toga uspeli smo da ostvarimo i zadržimo tržišni udeo u volumenu u više od polovine tržišta u kojima poslujemo, dok su performanse u volumenu rasle u svakom kvartalu. Zabeležili smo rast neto prihoda (beia) i operativnog profita (beia), a kad je reč o budućnosti, naš fokus će biti usmeren na dalji rast prihoda kroz nastavak ulaganja u brendove, inovacije, komercijalne kompetence i kanale distribucije ka potrošačima”, rekao je van den Brink.

Još neki od ključnih pokazatelja ostvarenih rezultata su bruto ušteda od 0.8 milijardi evra, 2.5 milijardi evra kumulativno u poređenju sa 2019. godinom; operativni profit od 3.229 miliona evra; organski rast operativnog profita od 1.7 odsto, marža operativnog profita (beia) 14.7 odsto; neto profit od 2.304 miliona evra, dok je zarada po deonici iznosila (beia) 4.67 evra. Prognoza za ovu, 2024. godinu, jeste organski rast operativnog profita (beia) – od niskih do visokih jednocifrenih procenata.

Kad je reč o ukupnom volumenu piva, smanjen je za 4.7 odsto, budući da Vijetnam i Nigerija, kao tržišta pogođena izazovnim ekonomskim uslovima, predstavljaju više od 60 odsto ovog pada, dok je u volumenu na više od polovine svog tržišta kompanija HEINEKEN u 2023. godini ostvarila ili zadržala tržišni udeo. Prodaja Heineken® volumena piva porasla je za 2.5, a bez Rusije za 3.4. odsto.

U 2024, kao i u narednim godinama, kompanija HEINEKEN N.V. kroz svoje poslovanje nastojaće da ostvaruje viši, uravnoteženi rast, s ambicijom da postane najbolje digitalno povezani proizvođač piva. Ostaće usmerena na kontinuirano podizanje lestvice odgovornog i održivog poslovanja, kao i na dalje razvijanje svoje operativne strategije i kulture. Takođe, fokus će ostati na produktivnosti s ciljem finansiranja potrebnih ulaganja i poboljšavanja profitabilnosti i efikasnosti kapitala.

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.