Kalorije se tope i od hodanja, sporijim tempom: Na otvorenom ili na traci, svejedno je

0
Foto: Profimedia

Ako želite da potrošite kalorije i rešiti se naslaga sala, ne morate da krenete da planinarite, niti da počnete s pripremama za maraton. Traka za trčanje može da bude podjednako efikasna vežba, jedino morate da znate da nameštate nagib i brzinu.

“Što su vam brzina i nagib veći, to ćete više kalorija da potrošite”, kaže Savana Rouz, lični trener s Floride. Ipak, u zavisnosti od vremena koje posvetite vežbanju, možda ne morate da povećavate ni jedno ni drugo, a da dostigente isti rezultat.

Da biste ostali u zoni “sagorevanja sala”, što pojednostavljeno znači da masnoće iz ishrane topite kao energiju, treba da vežbate na 60 do 70 odsto vašeg maksimalnog pulsa. To možete da postignete i dok hodate sporijim tempom bez nagiba.

“Zavisnosti od toga koliko dugo vežbate niskim intenzitetom, možete da potrošite isti broj kalorija, kao i da hodate većom brzinom na nagibu”, dodaje Savana.

Koliko dugo bi trebalo da traje trening nižeg intenziteta? Po njenom mišljenju, dovoljno je da hodate na minimalno povišenoj traci između 45 minuta i sat vremena i da se ne pridržavate za ručke, da bi vam se i gornji deo tela uključio u vežbu.

Ipak, Savana upozorava da treba pripaziti na to koliko ćete kalorija potrošiti tokom vežbe, a ne na razmišljanje o tome koliko brzo hodate, i da li ste u zoni sagorevanja kalorija ili ne.

“Kalorije su jednostavno jedinica energije”, pojašnjava Savana i dodaje: “Jedan od izvora energije koje naše telo koristi tokom fizičke vežbe su i masnoće, ali ne naše telesne masnoće kao što većina ljudi misli.”

Umesto njih, telo koristi masnoće i ugljene hidrate iz namirnica koje konzumirate, a tek kada dođete do deficita u kalorijama, odnosno kada počnete da koristite više energije nego što je unosite u organizam, masnoća iz tela počinje da se smanjuje.

Naravno, ako nemate traku, može i hod na otvorenom. Preporuka za zdravlje je da barem pola sata dnevno provedete u pokretu, a jedino na šta treba da pripazite je tempo kojim hodate. Za gojazne osobe i osobe s prekomernom težinom preporučuje se tempo pri kojem može normalno da se govori, a da nije prespor. Ako vam nedostaje motivacija, samo se setite da hodanje snižava krvni pritisak, nivo holesterola i poboljšava cirkulaciju, prenosi Index.