Poslednjeg dana septembra na virtuelnoj konferenciji „Savez za zdraviju budućnost“ kompanija Nestlé i njeni partneri obeležili su desetu godišnjicu sprovođenja globalne inicijative Nestlé za zdraviju decu u zemljama regiona. Dosad postignuti rezultati inicijative u Srbiji, BiH i Hrvatskoj, nadmašili su sva očekivanja – od inicijalnih 2.000 projektom je obuhvaćeno preko 200.000 učenika iz 1.800 osnovnih škola, kao i 30.000 roditelja. Ove brojke podstakle su nas da nastavimo širenje na online komunikaciju i više da ulažemo – uz investiranih 1.4 miliona evra, godišnje investicije za 2021. će se povećati za 25%.

Osim povećanja broja uključenih činilaca, Nestlé za zdraviju decu iz godine u godinu obuhvata sve širi raspon tema. Inicijativa koja je krenula sa ciljem edukacije dece i roditelja o važnosti pravilne ishrane i redovne fizičke aktivnosti širi se na teme održivog razvoja i pravilnog odlaganja otpada, sa posebnim naglaskom na otpad od hrane. Ovo je veoma važno, jer transformacija prema pravilnoj ishrani i zdravijem načinu života postaje ne samo lični izbor nego i direktan uticaj na budućnost čitave planete. Budućnost hrane kreće se u smeru zdravijih prehrambenih izbora i sa njima povezanim očuvanjem okoline, kroz rast ishrane na biljnoj osnovi, smanjenje konzumiranja crvenog mesa i šećera i odgovornog promišljanja o namirnicama životinjskog porekla.

Kao najveći svetski proizvođač hrane, Nestlé svoju ulogu shvata vrlo ozbiljno. Samo u 2019. godini pokrenuli smo oko 1.400 prehrambenih inovacija širom sveta. Na primer, obavezali smo se da smanjimo udeo šećera u našim proizvodima za 5 odsto svake godine. Trenutno 45 odsto naših proizvoda ispunjava preporuke Svetske zdravstvene organizacije (SZO), a još 45 odsto pripada u grupu u kojoj će se dalje smanjivati udeo šećera. U dečju hranu uvodimo proizvode organskog porekla, a aktivni smo i u segmentu biljnih proizvoda, gde proizvodimo vegetarijanske medaljone pod nazivom „Garden Gourmet“, a nedavno smo pokrenuli i liniju proizvoda sa biljnim alternativama mleku. Svetski trendovi se inače i kreću u smeru prihvatanja hrane biljnog porekla, što se naročito odnosi na mlade, pod motivom zdravlja, brige za životinje i okolinu, a vodeće organizacije su saglasne u jednom – ovakva ishrana bogata vlaknima, koja sadrži manje zasićenih masnih kiselina, win-win je za ljude i Zemlju.

Osim transparentnosti u sastavu proizvoda, ulažemo i značajne napore u komunikaciju sa roditeljima, koji danas imaju pristup obilju prehrambenih informacija. Ipak, pravi je izazov sprovesti sve te prehrambene informacije i savete u svakodnevnu praksu. Iz našeg iskustva sa programom Nestlé za zdraviju decu, roditeljima često nedostaje znanja o tome kako najbolje pripremiti zdravu, a ukusnu hranu koju će deca prihvatiti i uživati u njoj. Zbog toga putem digitalnih platformi nudimo praktičnu podršku u vidu recepata, saveta za kuvanje i planera jelovnika koji podržavaju zdrav način života. Roditelji su uzor, a deca će najčešće da rade ono što vide da im roditelji rade, a ne ono što im kažu, stoga je pružanje primera dobre prakse najvažniji korak u tom pravcu.

Sve ovo primenjivo je i na zemlje Jugoistočne Evrope, u kojima su roditelji sve svesniji zdravlja, razumeju važnost ishrane i fizičke aktivnosti za zdraviji život i jako dobro prihvataju takve informacije. U 2020. godini zdravlje je jedno od najvažnijih pitanja o kojima ljudi vode računa. Namirnice sa oznakom „bio“, vegetarijanska ishrana, fleksitarni način života takođe dobijaju na značaju u Jugoistočnoj Evropi, što je u skladu sa globalnim trendovima. Uz to, mnogi roditelji traže zdrava rešenja koja su ukusna i pristupačna. Zbog toga uvek uzimamo u obzir i ukus i cenu kako bismo zdravije mogućnosti učinili dostupnim svima.

Svetska proizvodnja hrane pojedinačno je najveći pokretač narušavanja okoline i nadilaženja planetarnih mogućnosti, te je hitno potrebna radikalna promena svetskog sistema hrane. Edukacija dece i roditelja prema promenama životnih navika kroz inicijative kao što je Nestlé za zdraviju decu, jedan je od najvažnijih koraka na tom putu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.