Kako izgleda ishrana koja nije bazirana isključivo na mesu

    Piše Tanja Olajdžija, spec. nutricionista-dijetetičar i klinički hipnoterapeut

    0
    Foto: Promo

    Zdrava ishrana je tema o kojoj, sa razlogom, dosta pričamo poslednjih godina – imamo više energije, izgledamo vitkije, ali pre svega, osećamo se bolje. Postoje razne ishrane koje nam pomažu u ovome, ni to nije velika tajna, ali ova o kojoj ćemo mi pisati je sa nama već duži period, ali tek nedavno je dobila naziv po kojem će ubuduće biti prepoznata. 

    „Ne jedem često mesto“ ili „slabo jedem meso“ – poznato, zar ne? Ako jedeš meso, potrebno je da ga konzumiraš svaki dan, u suprotnom nećeš imati snage, ne unosiš dovoljno nutritivnih vrednosti, malo ti je da jedeš samo jednom do dva puta nedeljno… Fleksitarijanci se sa ovim shvatanjima ne bi složili.

    Uravnotežena, zdrava i raznovrsna ishrana koja je bazirana na namirnicama biljnog porekla, ali ne eliminiše ni životinjsku hranu zove se fleksitarizam. 

    Zbog čega i koji su benefiti? 

    Više vitamina, minerala, vlakana, vode, veća zasitna moć i na kraju, veći izbor. Iako biljni proizvodi u sebi sadrže više mikronutrijenata, ne sadrže sve i zbog toga je potrebno biti fleksibilan, odatle i naziv – fleksitarijanac. Prosečna osoba ne unosi dovoljnu količinu vode koja je esencijalna za naš organizam, a to se postiže upravo pretežno većom konzumacijom povrća – imamo izraženiji osećaj sitosti, ne unosimo višak energije i vrlo lako dolazimo do vitke linije.

    Potrebno je da više dana u nedelji jedemo raznovrsnije i šarenije obroke, da redukujemo unos mesa na nivo koji će nam pružiti mikronutrijente koje ne dobijamo biljnom ishranom. Cilj nije da promenimo dosadašnji pristup, već da napravimo izmene koje će pomoći u dostizanju balansa.

    POSTAVI KOMENTAR

    Unesite komentar
    Unesite ime