Izletanja sa staze, kazne, preticanja, “ludilo” na Hokenhajmu: Formula 1 kakve se sećamo i koja nam nedostaje

1
Foto: Profimedia

Formula 1 je poslednjih godina, kažu, izgubila draž. Dominacija Mercedesa i Luisa Hamiltona, pored vrlo diskutabilnog trkačkog pravilnika, uticali su da se sve češće čuje da je najluđem karavanu potrebna promena.

Međutim, posle događaja na legendardnom Hokenhajmu, tokom Velike nagrada Nemačke, mnogi bi mogli da promene mišljenje, pobeda jednog od najekscentričnijih mladih vozača današnjice, Maksa Ferstapena, donela je dodatnu draž kišnoj avanturi.

Velika nagrada Nemačke donela je mnogo uzbuđenja i iznenađenja, a incidenti su se nizali kao na traci, dok je na stazi više puta bio period virtuelnog ili pravog vozila bezbednosti, piše Sport klub.

Vremenski uslovi su bili toliko loši pred početak trke, da je direkcija trke odlučila da “suši” stazu, što je naišlo na brojne kritike.

Vozači Mercedesa su najbolje startovali, Ferstapen je posustao, ali je uspeo brzo da ih sustigne, a posle dvadesetak krugova činilo se da Šarl Lekler u Ferariju ima ritam kojim bi mogao do pobede.

Do tada je bezbednosno vozilo već bilo na stazi zbog izletanja Serhija Peresa, a njegov novi izlazak izazvao je upravo mladi Monegašanin. I to je bio trenutak koji je najviše uticao na ishod trke, pošto je krug kasnije, dok je ona bila usporena na istom mestu i Hamilton imao izletanje u kojem je oštetio prednje krilo i morao je u boks.

To je omogućilo Ferstapenu da preuzme vođstvo kada je Botas otišao po nove pneumatike, a ispostavilo se da je na taj način mladi Holanđanin i prelomio trku jer od kraja niko nije mogao da ga ugrozi.

Hamilton je kasnije i kažnjen jer je “isekao” ulazak u boks, a ispostavilo se da je tako i ostao bez šanse za osvajanje bodova.

Tu nije bilo kraju uzbuđenjima jer je usledilo izletanje Nika Hilkenberga u Renou, koji je u tom trenutku bio u konkurenciji za podijum, a novi period bezbednosnog vozila i odlasci u boks doveli su do toga da Lens Strol povede u bolidu Rejsing Pointa.

Do kraja trke viđena je i Botasova greška u trenutku kada je vodio borbu sa Kvjatom, koji se sjajno probio, a ona je dovela do toga da Mercedes prvi put od trke u Austriji prošle godine ne osvoji nijedan bod.

1 KOMENTAR

  1. Veoma neprofesionalan novinar zajedno sa napisanim tekstom. Da se u ovakvom izveštavanju ne napiše da je Sebastian Vettel sa poslednjeg mesta završio kao drugi, iza Maxa koji je startovao treći, je mislim stvarno udarnije nego da se piše kad ko otišao u box…

Comments are closed.