Pravni savetnik Komiteta pravnika za ljudska prava, JUKOM, Milan Filipović izneo je da je istraživanjem o radu ombudsmana Srbije utvrđeno da od 2016. godine opada „poverenje u tu instituciju“.

„Smanjuje se broj rešenih predmeta, a povećeva broj predmeta koji se prebacuje iz godine u godinu, dok se ujedno povećeva broj zaposlenih u toj službi“, rekao je Filipović je na konferenciji „Zaštitnik građana u kontekstu evropskih integracija“ koju je organizovao JUKOM u Beogradu.

Prema Filipovićevim rečima, i dalje postoji problem odbacivanja velikog broja pritužbi zbog nenadležnosti što znači da građani nedovoljno poznaju nadležnosti zaštitnika građana.

 „Zaštitnik građana je 2016. godine rešio 78 odsto tužbi, taj broj je pao 2017. godine (32 odsto) i u 2018. godini taj broj je negde na 39 odsto pritužbi“, naveo je on, a preneo N1.

Osnivač JUKOM-a Stevan Lilić naglasio je da je ombudsman zaštitnik prava građana, a „ne zaštitnik građana uopšte“.

„Svaki uspešan sistem ima jednu vrstu sistema za automatsku korekciju disfunkcije – to ombudsman treba da bude“, ocenio je Lilić.

Lilić je rekao i da ombudsman „naravno može“ uticati na pravosuđe, ali treba proceniti „da li treba ili ne treba“.

Iako su o tome mišljenja različita, „ipak moramo da se opredelimo da ne treba“, kazao je osnivač JUKOM-a i naveo da je izvorno ombudsman trebalo da bude „kontrolor uprave, a ne sudova“.

Po rečima Lilića, republički ombudsman jeste pokazao „znake institucionalnog života“, ali „prekasno“.

„On je od Ministarstva unutrašnjih polova tražio da se utvrde činjenice vezane za rešavanje slobode, odnosno kućnog pritvora, uzbunjivača u Valjevu, a on je u međuvremenu pušten“, kazao je Lilić.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.