Na samom ulazu u prvu radnju otvorenu u Lenox Sqare-u u Atlanti istaknuta su jasna pravila – IQOS mogu da kupe samo osobe starije od 21 godine, a prodavci dodatno kontrolišu i lična dokumenta potencijalnih korisnika ovog premijum uređaja.

Razlog strogih kontrola je takođe jasan — IQOS je u duvanskoj industriji jedini uređaj iz svoje kategorije koji ima saglasnost Američke agencije za hranu i lekove (FDA) da je, ukoliko se komercijalizuje po strogo propisanim marketinškim smernicama, usklađen sa principom zaštite javnog zdravlja. Poštovanje pravila posebno je važno u ovom trenutku, jer se ulaz na američko tržište događa u jeku sveopšte krize sa elektronskim cigaretama. Iako IQOS nije elektronska cigareta, i jedan i drugi uređaj spadaju u alternative tradicionalnim cigaretama. Mnogi bi rekli da je IQOS dobio priliku koju treba odgovorno opravdati.

Kako se oblak „vejping“ uređaja raspršio

Pitanje disrupcije tradicionalnih biznisa odavno nije da li će, nego kada će se desiti, pa je i ekspanziju elektronskih cigareta i takozvanih vejping uređaja u Americi IQOS dočekao u laboratorijskim ispitivanjima u Švajcarskoj i u Singapuru. I dok su mali duvanski proizvođači masovno širili svoje tržišno učešće sa uređajima koji sadrže nikotin, Filip Moris je duže od 10 godina radio na istraživanju i razvoju inovativnog proizvoda koji u ovom trenutku najverodostojnije oponaša korišćenje klasičnih cigareta, ali sa oko 95 odsto manje štetnih sastojaka. 

Nezvanična statistika ukazuje na to da e-cigareta u Americi ima oko 10 miliona korisnika. Kriza je nastala zbog modifikovanja kertridža koji se stavljaju u e-cigarete, a u koje su na crnom tržištu dodavani kanabis i druge nedozvoljene supstance. Usled toga, kod više od 1000 korisnika registrovani su zdravstveni problemi nepoznatog uzroka, a bilo je i slučajeva sa smrtnim ishodom. Iako se radi o nelegalnim varijantama, FDA će ubuduće od proizvođača svih elektronskih uređaja zahtevati obimnu dokumentaciju i toksikološke nalaze istraživanja. Filip Moris je to već uradio i čekao dve godine da FDA prođe kroz milione predatih stranica, kako bi dobio zvanično zeleno svetlo da se na tržištu pojavi IQOS, umnogome drugačiji proizvod u odnosu na ostale elektronske uređaje.

Zašto IQOS pravi razliku

Aktivisti koji se protive prodaji elektronskih cigareta tvrde da su ciljna grupa proizvođača mladi ljudi kojima se nude različiti ukusi e-cigareta. IQOS je, sa druge strane, duvanski proizvod koji traži potpuno drugačiju ciljnu grupu — mogu da ga kupe isključivo odrasli pušači koji bi u drugačijim okolnostima nastavili da koriste klasične cigarete, nije namenjen bivšim pušačima i nepušačima, a istraživanja ukazuju i na to da veoma mali broj mladih ljudi uopšte ima interesovanja za ovaj duvanski proizvod. Iza IQOS-a, uređaja koji zagreva a ne sagoreva duvan, stoji čitava kompanijska vizija budućnosti bez duvanskog dima, a ovaj bezdimni proizvod je prvi značajniji zaokret Filipa Morisa od proizvodnje tradicionalnih cigareta. Za ulazak na američko tržište po strogim uslovima spremali su se preko 10 godina i na mišljenje regulatora čekali više od dve. Toliko će najmanje biti potrebno vremena i ostalim proizvođačima duvanskih proizvoda za transparentnu borbu za tržišni udeo među potencijalnih 40 miliona korisnika.

IQOS na oko osam miliona korisnika

IQOS je prisutan na 49 tržišta širom sveta, a poslednji podaci govore da ovaj nesagorevajući duvanski uređaj koristi oko osam miliona ljudi, potpuno konvertovanih sa tradicionalnih duvanskih proizvoda. U Srbiji, IQOS je lansiran pre gotovo tri godine i najzastupljeniji je proizvod bez duvanskog dima koji može da odigra ključnu ulogu u podršci odraslim pušačima da pređu na manje štetne alternative.

Razlika između IQOS-a i elektronskih cigareta

IQOS pripada kategoriji nesagorevajućih duvanskih proizvoda a ne elektronskih cigareta. Razlika je u tome što IQOS zagreva, a ne sagoreva patrone koje sadrže pravi duvan, dok su elektronske cigarete proizvodi koji ne sadrže duvan, već kertridže sa tečnošću koja sadrži nikotin, čije poreklo može biti i iz drugih izvora, ne samo iz duvana.

Tagovi

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.