Igor Anić, predsednik Izvršnog odbora ProCredit banke: Digitalizacija kao odgovor na epidemiju

    0
    Foto: Promo

    “Drago mi da se ProCredit banka izuzetno brzo prilagodila svim novonastalim okolnostima tokom trajanja vanrednog stanja u Srbiji, ali i veoma odgovorno odgovorila na sve zdravstvene pretnje sa kojima smo se suočili u danima najvećeg i najbržeg širenja COVID-19. Za samo nekoliko dana uspeli smo da reorganizujemo svoje celokupno poslovanje i da na taj način dodatno zaštitimo sve svoje zaposlene, a da istovremeno klijentima obezbedimo kontinuitet i uobičajeno korišćenje svih naših usluga kao i pre 16. marta”, ističe Igor Anić, predsednik Izvršnog odbora ProCredit banke u razgovoru za Nedeljnik.

    Po njegovim rečima, ProCredit banka se tokom proteklih dana maksimalno trudila da zadrži svoj pun radni kapacitet. Veliki broj zaposlenih je iz Centrale banke upućen na rad od kuće, dok je za poslovnice organizovan rad u smenama, čime je u potpunosti osigurano da svi klijenti dobiju podršku i usluge koje su im neophodne, bez obzira na potpuno nove uslove rada.

    Kako se uvođenje vanrednog stanja zbog pandemije COVID-19 odrazilo na poslovanje ProCredit banke?

    Poslovna aktivnost mnogih klijenata se smanjila i to je sasvim razumljivo. Sa druge strane, čak i tokom trajanja vanrednog stanja nivo depozita u ProCredit banci je zadržao stabilan rast. Takođe, poslednjih nedelja imamo značajno veći broj novootvorenih računa kada je reč o stanovništvu, što samo govori u prilog činjenici da građani prepoznaju ProCredit banku kao partnera kom žele da povere svoj novac i u najizazovnijim trenucima. Istovremeno, izuzetno veliki broj klijenata je tokom proteklih nedelja uvideo sve prednosti naših digitalnih usluga, kao i naše ProCredit Direct platforme, što je i razlog što u ovom momentu imamo značajno povećanje interesovanja fizičkih lica za otvaranje računa u našoj banci i korišćenje svih naših usluga.

    Zbog uvođenja moratorijuma na otplatu pozajmica, nivo našeg kreditnog portfolija u proteklom periodu nije smanjen, čak i bez obzira na smanjenu kreditnu aktivnost. U periodu koji dolazi očekujemo zaista veću potražnju svih klijenata za pozajmicama. Verujemo da tu neće biti samo zahteva za kreditima za likvidnost, već i za investicionim pozajmicama. ProCredit banka i ove godine aktivno učestvuje u svim podsticajnim i subvencionisanim programima kreditiranja u saradnji sa državom, i namera nam je da kroz ove programe osiguramo svojim partnerima i klijentima značajnu finansijsku podršku.

    Koje je sve mere ProCredit banka preduzela kako bi zaštitila svoje zaposlene, ali i klijentima omogućila nesmetano poslovanje?

    Od samog početka smo aktivno pratili sva dešavanja u našoj zemlji, ali i čitavom regionu i proaktivno reagovali na sve. Na nivou naše banke je oformljen poseban tim sa zadatkom da redovno prati sva dešavanja, kao i da predlaže i implementira različite mere u cilju zaštite svih koji ulaze u našu banku i poslovnice, ali i mere koje bi naše celokupno poslovanje i saradnju sa klijentima moglo da adekvatnije prilagodi aktuelnom trenutku.

    U ProCredit banci su svi zaposleni u prethodnom periodu bili radno angažovani, bilo radeći od kuće, bilo iz kancelarija. Nikome primanja nisu bila umanjena, dok su preporuke oko mera samoizolacije primenjivane sa najvećom ozbiljnošću. Takođe, od početka marta do danas sa svim zaposlenima i klijentima aktivno komuniciramo i redovno im ukazujemo na sve preventivne mere koje je potrebno da preduzmu kako bi sebe i svoje najbliže u najvećoj meri zaštitili od Covid-19. Drago mi je što su sve te mere rezultirale velikim uspehom i što niko od naših zaposlenih ni za vreme posla, a ni nakon radnog vremena nije bio izložen pretnjama od koronavirusa.

    Kada je reč o klijentima, naša banka sve vreme radi uobičajeno i značajno je napomenuti da zbog uvođenja vanrednog stanja nijedan naš klijent nije ostao bez adekvatne i svakodnevne podrške. Od samog starta smo sve klijente uputili na naše digitalne i online kanale, uz preporuke da sve naše elektronske i digitalne platforme koriste u što većoj meri.

    U kojoj meri će iskustva iz proteklih mesec i po dana uticati na dalje poslovanje ProCredit banke u Srbiji?

    Zahvaljujući mnogim digitalnim uslugama koje su svim našim klijentima već sada dostupne, ProCredit banka je i u uslovima vanrednog stanja svojim klijentima omogućavala da mnoge poslove sa bankom i transakcije obavljaju na najbezbedniji način, odnosno iz svojih domova, kancelarija i bez obaveze da dolaze u ekspoziture.

    Naša banka će i u narednom periodu nastaviti sa digitalizacijom svog poslovanja. Mnogi značajni i za tržište Srbije novi projekti su već započeti i uskoro će rezultirati novim uslugama koje će biti dostupne svim našim klijentima.