
Ne znam koji je dan bio. Utorak ili sreda, ali sećam se te nivelacije na storijima Fejsbuka i Instagrama. Naslov tih kratkih video-snimaka, zapravo jednog kadra u kojem model ide pistom bio je: „Ovakva revija nije viđena“. Bilo je to jutro posle prve revije na aktuelnom Perwoll Fashion Weeku koja je bila posvećena studentima. Studenti kao modeli i na ekranima slike sa protesta kao već kultna fotografija s početka protesta na kojoj se gledaju student i onaj izbečeni tip kojem su smetale blokade valjda oko Vuka.
Revolucije, omladinski pokreti uvek su podložni analizama. Ne misli se samo na političke analize već i one koje se bave verodostojnošću, istrajnošću. Iako nije bilo nijednog pitanja „Šta ima da studenti šetaju pistom u doba revolucije“, podsetimo se na fotografiju tri partizanke u kupaćim kostimima na Visu negde 1944. Revolucija je, ali može sve da stane na 20 minuta da se okupamo. Tako da ni studenti na modnoj reviji nisu bili „Evo i to je postalo moda“, već studenti su aktuelni i šta je obeležilo ove mesece nego šetnje, pa ako može po asfaltu i gudurama otadžbine, može i po pisti Luke Beograd. To što je ovaj studentski protest nosio depersonalizaciju, timski rad, duh ekipe a ne pojedinca, isključilo je mogućnost stvaranja „zvezde revolucije“.
Zato su i na pisti to bili „studenti“ a ne nekakav blazirani ulazak revolucije u pomodno prenemaganje. Uostalom i taj junak kultne fotografije kod Vuka izbegao je medijsku popularnost i ostavio u nasledstvo anonimnost i samo taj kadar, plus još jedan kada ga je na zajedničkoj fotki uslikala komšinica prodavačica u samoposluzi i okačila na Fejsbuk. Studenti iz Novog Pazara dali su tu autentičnost, kao i to što su kreatori bili studenti mode. Nije izostao ni bicikl kao eksponat.
Postoji kod nas i pejorativan odnos prema modi, kao nečem blaziranom iako pista može biti i pista za poruke a ne samo za brendove. Nenad Radujević, Neša Click, bio je oduvek ne samo organizator domaćeg fashion sveta već i promoter raznih novih stvari. Recimo i otpor sivilu devedesetih kroz nešto što je bilo nerealno. Održiva moda, ekologija, omaž osamdesetim (njegovim omiljenim), i sada posveta studentima logičan su deo njegovog rukopisa.
Jer njegove revije nisu samo revije već i koncept. Bilo da je to posveta Jovanki Broz, jugoslovenskom eldoradu uz novotalasne hitove, omaž Slađani Milošević kroz modu, muziku, hrabrost. Tako da se nisu studenti „prodali“ postajući „moda“ niti je Nenad R. iskočio iz uobičajenih šina kojim ide njegova karijera.
NASLOVNA STRANA NOVOG BROJA NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 22. MAJA, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS