“Heroj, junak, najvažnija ličnost…”: TV nastavnik istorije šokirao javnost lekcijom o Milanu Nediću, takvih reči nema ni u jednom udžbeniku

6
Foto: Screenshot YouTube

Pandemija koronavirusa zatvorila nas je u kuće i osim brojnih briga, donela i priliku da čujemo lekcije iz brojnih predmeta tokom “učenja na daljinu” u organizaciji Ministarstva prosvete.

Tako su svi koji su gledali RTS 3 i lekciju o Drugom svetskom ratu, mogli da čuju mnogo lepih reči o Milanu Nediću kojih nema ni u jednom istorijskom udžbeniku.

Profesor Milojko Hadžić već sa prvim spominjanjem Milana Nedića iznosi nekoliko upečatljivih komplimenata na račun generala – “najvažnija osoba na teritoriji Srbije”, “čuveni general iz Drugog svetskog rata, veoma poznati heroj i značajna figura”.

On dalje govori o ponudi okupatora koju je Nedić odbio.

“Više puta je odbio ponuđenu čast (kakva čast može biti bilo kakva ponuda okupatora prim. aut), ali čuvši za zlodela u Nezavisnoj državi Hrvatskoj, misleći da će moći da pomogne bar koliko-toliko, Milan Nedić je 29. avgusta 1941. prihvatio da formira vladu nacionalnog spasa, iako je najverovatnije znao da bilo kakva saradnja sa okupatorom neminovno vodi takođe njegovoj propasti”, rekao je u kameru profesor istorije.

Nije prošlo mnogo i dok su učenici još uvek zevali gledajući u televizor, razvila se rasprava o “rehabilitaciji” dokazanog – i istorijski i sudski – kvislinga i saradnika okupatora.

Da nije u pitanju “državna rehabilitacija”, govore i istorijski udžbenici napisani za učenike osmog razreda. Svi udžbenici imaju isti sadržaj, a jedino se može razlikovati interpretacija i ona ne sme odstupati od nastavnog plana i programa.

“Sredinom 1941. godine u Srbiji je uspostavljen kvislinški režim oličen u Vladi narodnog spasa, a za njenog predsednika postavljen je Milan Nedić. Slično maršalu Petenu u Francuskoj, Nedić je bio istaknuti komandant u Prvom svetskom ratu, načelnik generalštaba jugoslovenske vojske i popularan u narodu. Da bi sprečio ustaničke napade na Nemce, jer su izazivali masovne odmazde, osnovao je Srpsku državnu stražu (“nedićevce”) i Specijalnu policiju koja je surovo progonila komuniste i antifašiste. Sa druge strane njegova vlada je prihvatila u Srbiji oko 400.000 izbeglica iz Nezavisne Države Hrvatske i sa Kosova i Metohije, iz Slovenije i iz drugih delova zemlje…”, piše u udžbeniku.

Nekoliko strana kasnije jasno piše da je uspostavljena “kvislinška vlada” i dodaje se da su “osim Nedića, sa okupatorom sarađivali i Ljotićevci i četnici Koste Milovanovića Pećanca”.

Foto: Udžbenik iz istorije za učenike osmog razreda

Dakle, ovakva lekcija iz istorije, u kojoj se Nedić svrstava u grupu “heroja, junaka i najvažnijih ličnosti na teritoriji Srbije” ne postoji u udžbenicima i plod je lične interpretacije profesora Milojka Hadžića.

To što je profesor tako interpretirao određeno gradivo na Javnom servisu zapravo je pokazatelj koliko je rad sa decom delikatna stvar i kako je lako dovesti ih u zabludu iz ličnog hira ili neznanja, grubo kršeći nastavni plan i program.

Bilo kakva revizija uloge istorijski i sudski dokazanih kvislinga i saradnika okupatora je nedopustiva.

Profesor Hadžić od ranije je poznat javnosti po navodnoj umešanosti u fizičke obračune sa roditeljima, o čemu su pisali mediji, a u internet bespućima nosi i nadimak “najjačeg profesora istorije” jer se u slobodno vreme bavi i bodibildingom, o čemu, prema njegovim rečima, često govori i učenicima.

Od toga kako se radi benč pres, važnije je da učenici znaju da razlikuju kvislinge i “heroje”, “junake” i “najvažnije ličnosti na teritoriji Srbije”.

6 KOMENTARA

  1. Kao ucenik ove države,strašno sam pogodjena
    ovakvam vešću. Iz ugla učenika najbolje
    razumete šta znaci dobar profesor. Ovaj covek
    je imao snagu da zainteresuje svaku osobu od
    deteta do odrasle osobe. Sta god da je
    ispredavao,to je istorija,moze se posmatrati iz
    vise uglova,a to sto nekima ne odgovara da se
    istina iznosi javno, svakako ne bi smelo da se
    prelama na ledjima ovakvog coveka. Istorija je
    bila najdivniji cas. Nastavnik Milojko ga je ucinio
    takvim. Nazalost nikada nisam imala tu cas da
    budem na njegovim predavanjima uzivo,ali je i
    ovo bilo dovoljno da zasluzi postovanje svakoga
    od nas. Ovo niko pocevsi od njega pa do nas
    djaka nije zasluzio.

  2. Smesno je pozivajti se na udzbenike istorije kao merodavne materijale za utvrdjivanje istorijslih cinjenica, jer svi vrlo dobro znaju ko ih pise. Profesor je govorio istorijsku istinu na osnovu relevantnih podataka. Ocigledno je da covek zna o cemu govori ali da pod uticajem mocnih struja koje nazalost jos uvek upravljaju medijima i centrima moci nakon svoje pobede 1945. godine, nije smeo u potpunosti otvoreno da govori o vaznosti licnosti Milana Nedica za Srbe i o njegovoj borbi za ocuvanje srpskog nacionalnog bica, identiteta i integriteta granica Srbije. Gospodin Hadzic je samo pokusao da skrene paznju na znacajne licnosti novije srpske proslosti i vidimo kakve su reakcije, zamislite sta bi se govorilo da je smogao hrabrosti da iznese punu isorijslu istinu o Drugom Svetskom Ratu i realnom ucescu Srba u istom!

  3. Не знам да ли ћете објавити овај коментар, пошто очигледно је да нeбјективно и острашћено извештавате о овом случају,али господин професор није рекао ништа нетачно. Милан Недић је важна и неправедно дезавуисана историјска личност, трагичар који заслужује рехабилитацију (као уосталом и Пећанац и Љотић) и крајње је време да се 20 година од пада комунизма већ једном престане са комунистичком реториком. Ми морамо кренути путем националног помирења, и да престанемо да се делимо, да мученике осуђујемо као зликовце а праве зликовце уздижемо на пијадастале, и да почнемо да учимо праву историју, а не ову која је препуна комунистичких лажи и историјских фабриката.

  4. Kako je uopšte moguće da se ovakva persona pojavljuje na RTS-u i predaje istoriju po svom nahođenju, izvrčući istorijske činjenice i na taj način pravi nezamislivu štetu?Kakvu li je tek štetu napravio do sada obavljajući svoj posao u prosvetnoj ustanovi gde je i koliko dugo radio, a pri tom, svo to vreme ga niko nije kontrolisao, niti prijavljivao. Pod jedan. Da se po kratkom postupku udalji i doživotno zabrani obavljanje dosadašnjeg posla. Pod dva. Da se podnese krivična prijava po službenoj dužnosti i odredi zadržavanje do 48 sati u pritvoru, zbog izvrtanja istorijski činjenica i podrivanja države, kao i zbog očiglednog pronacističkog i profašističkog učenja.

    • A zašto tako mislite? Na osnovu kojih činjenica? Kada neko predaje istoriju u osnovnoj školi, znači da je završio Filozofski fakultet, i to mu daje pravo da interpretira određenu temu šire nego što piše u udžbeniku-zato nastavnici i postoje. U suprotnom bi svako sa ulice mogao da nauči i ispredaje… I naravno da sme (u nekoj normalnoj dozi) da iznese i lični stav. Istorija nije egzaktna, nije to matematika.

      • Da bi se sprečili “uličari” da predaju po školama postoje institucije države kao npr. Ministarstvo prosvete koje bi trebalo da ima svoje inspekcije koje bi trebalo da prate kvalitet nastave, naravno i mnoge druge parametre vezane za proces obrazovanja. Činjenica da je ovaj lik profesor, te da je na javnom servisu izneo takve stvari govori o nepostojanju ustanova koje trebaju, one sa početka komentara, da učine nedostupnim deci. Vama i meni nije potreban profesor istorije da bi nam razjasnio ko i šta je bio za vreme 2. Svetskog rata, ali deci sigurno treba, ali ne da im iznosi lične stavove i poluistine i laži već da iznosi ČINJENICE. Inače “Tačno značenje pojma egzaktan jeste tačan, potpun. Čak i dalje označava da je neko savestan, ako se govori o ljudima, a kad govorimo da su neke stvari egzaktne može značiti i da su brojno određene.”, dakle ISTORIJA pripada na neki način egzaktnim naukama. Proizvoljno iznošenje istorijskih tvrdnji se zove revizionizam, a to nije predmet koji se izučava u školama. Pozdrav.

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite ime