“Hari i Megan su napunili bombarder B-52 i poslali ga na Bakingemsku palatu”: Reakcije britanskih medija na “intervju decenije”

0
Foto Profimedia

(Beta-AFP) – Intervju Megan i njenog supruga princa Harija za američku televiziju u kojem se govori o rasizmu, neosetljivosti, nategnutim porodičnim odnosima, ima efekat bombe u Velikoj Britaniji, sa brojnim optužbama koje potresaju britansku monarhiju, pišu danas britanski mediji.

Za britanski list Tajms (The Times) “šta god da je kraljevska porodica očekivala od ovog intervjua, ispalo je gore”.

“Megan je imala suicidarne misli. Bila je zabrinuta za svoje mentalno zdravlje. Plakala je na zvaničnom događaju. I kraljevska porodica nije pomogla”, nabraja list optužbe koje je vojvotkinja od Saseksa iznela u intervjuu zvezdi američke televizije Opre Vinfri.

Dvosatni intervju emitovan je sinoć po lokalnom vremenu na američkoj televiziji, a biće emitovan večeras u Velikoj Britaniji.

Slika izložena u intervjuu govori o osetljivom paru, koji se osećao kao zatvorenik svoje uloge, napušten i bez zaštite institucije, dodaje list.

List Dejli Telegraf (Daily Telegraph) piše da nema svrhe da se kraljevska porodica “krije iza troseda” da im je potreban “pancir”, naspram ovog intervjua u kome je bilo dovoljno “projektila da potope flotilu” i “moguće, kako neki strahuju, da nanesu istu štetu britanskoj monarhiji”.

“Može se reći da je ovaj dvosatni intervju bez ustupaka najgori scenario za one koje par neprestano naziva Firmom (naziv za monarhiju)”, dodao je konzervativni Dejli telegraf pominjući rasistička razmišljanja koja su prema navodima Megan i Harija bila usmerena prema njihovom, tada još nerođenom, sinu Arčiju.

Vojne asocijacije takođe su upotrebljene na televiziji Aj-Ti-Vi (ITV): “Par je zapravo napunio bombarder B-52, poslao ga iznad Bakingemske palate i ispustio svoj arsenal tačno iznad nje”, navodi ta televizija.

Za Bi-Bi-Si radi se o “razornom intervjuu” koji otkriva “užasne pritiske unutar palate” i oslikava “sliku neosetljivih pojedinaca izgubljenih u jednoj instituciji”.

Tabloid Dejli Miror (Daily Mirror) govori o “ogromnoj tuzi” britanskog prestolonaslednika princa Čarlsa, Harijevog oca, i njegovog starijeg brata Vilijama, dok “Dejli ekspres” (Daily Express) osuđuje i navodi da se radi o televizijskom razgovoru sa Oprom koji služi “ličnim interesima” para, prognanom u SAD od kada su se povukli iz monarhije, u proleće 2020.

List Dejli mejl (Daily Mail) čije je izdanje zaključeno pre emitovanja intervjua, što je slučaj s još nekoliko novina u Britaniji, piše o poruci kraljice Elizabete Druge, Harijeve bake, u obraćanju britanskoj televiziji povodom Dana Komonvelta, emitovanom nekoliko sati pre objave intervjua.