Fortenova grupa u dve godine u privredu Hrvatske i regiona investira ukupno 255 miliona evra

    0

    Najveća pojedinačna investicija Fortenova grupe je u Dijamant, a projekat vredan 29,3 miliona evra uskoro kreće u realizaciju

    Fortenova grupa je, danas 7. decembra 2021. u pogonu Jane u Gorici Svetojanskoj, najavila ključne kapitalne investicije Grupe za naredni period, ukupne vrednosti 130 miliona evra i još jednom podsetila na najvažnije investicije koje je realizovala tokom 2021. godine, u koje je ukupno uloženo 125 miliona evra.

    Ujedno, kompanija je predstavila i najvažnije rezultate iz poslovanja za devet meseci 2021. prema kojima je ukupni konsolidovani prihod Fortenova grupe 54 odsto veći nego u odnosu na isti period 2020. te je iznosio 22 milijarde kuna, dok je usklađena konsolidovana EBITDA povećana za 29 odsto i iznosila je 1,7 milijardi kuna. Dodatno je porastao i profit pa je u devetomesečnom poslovanju ostvarena neto dobit od 1,3 milijarde kuna što predstavlja poboljšanje od 1.855 miliona kuna u odnosu na gubitak ostvaren u devet meseci 2020. Krajem septembra Grupa je na računu imala 2,5 milijarde kuna u novcu i novčanim ekvivalentima, a usled značajnog smanjenja duga zbog prodaje segmenta Zamrznute hrane odnos zaduženosti smanjen je na 4,2 puta.

    Najveća kapitalna ulaganja Fortenova grupe u proizvodnom segmentu su u novu, tehnološki najsavremeniju aseptičku liniju na kojoj će se u Jani puniti osvežavajuća bezalkoholna pića i čija je instalacija u završnoj fazi, vredna 11,5 miliona evra, te u novi pogon za presovanje i ekstrakciju ulja u Dijamantu kapaciteta 1.200 t na dan i novu klanicu u PIK-u Vrbovec.

    Novi pogon u Dijamantu vredan je 29,3 miliona evra i pojedinačno je najveća investicija Fortenova grupe, dok se ulaganje u novu klanicu u PIK-u Vrbovec kreće na nivou 8,2 miliona evra. U obe kompanije su pripreme u završnoj fazi te projekti uskoro kreću u realizaciju. Ujedno je tokom 2021. u Fortenova grupi realizovano i povećanje kapaciteta linije za proizvodnju kečapa u Zvijezdi na 10.000 tona. Sprovedeno je i preuzimanje osječke mlekare i lansiranje nove linije mleka i mlečnih proizvoda pod brendom „Kravica Kraljica“, dok su u prehrambenom segmentu na tržište lansirane dve ključne inovacije Fortenova grupe –  Planet of Plants proizvodi na biljnoj bazi koji ne uključuju sastojke životinjskog porekla te Mesne grickalice PIK&GO. 

    Kad je reč o ulaganjima u maloprodaju Fortenova grupe, uz Konzumovo preuzimanje istarskog trgovca Miracolo kojom je s 15 novih prodavnica Konzum povećao prisutnost u regionu, u maloprodaji Fortenova grupe u 2021. ukupno je otvoreno 45 novih prodajnih mesta, realizovano je niz projekata digitalizacije, zaključno s projektom kojim je Konzum postao prvi maloprodajni lanac robe široke potrošnje u Hrvatskoj u kojem je moguće plaćati kriptovalutama.

    „Fortenova grupa u dve godine u privredu regiona ukupno investira više od 255 miliona evra. Upravo je podizanje naše investicijske snage bio jedan od najvažnijih ciljeva celog lanca aktivnosti koje smo odradili poslednje dve i po godine. Doveli smo kompaniju do prihvatljivog nivoa zaduženosti  i omogućili joj ulaganje u razvoj temeljnih biznisa, a ujedno smo ostvarili izvrsne poslovne rezultate. Očekujemo da ćemo s planiranim daljim razduživanjem već u idućoj godini naš investicijski potencijal podići na nivo do 200 miliona evra, a razrađen je inovativni poslovni plan koji će našoj maloprodaji doneti otvaranje više od 200 novih ili obnovljenih maloprodajnih objekata širom regiona, nove distribucijske centre od kojih je najveći distribucijsko-logistički centar Mercatora u Ljubljani, novu platformu e-trgovine kao i nova lansiranja niza inovativnih prehrambenih proizvoda“ – istakao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.

    „Naši snažni investicijski projekti u segmentu hrane i pića, koji iznose više od 50 miliona evra, usmereni su na dodatno jačanje liderske pozicije naših brendova te istovremeno proširenje portfolia proizvoda Fortenova grupe, kako bismo odgovorili  na nove trendove i potrošačke preferencije. Ta ulaganja takođe na opipljiv način pokazuju novu usmerenost naših kompanija prema održivijem i efikasnijem poslovanju. Izuzetno je važno i povećanje proizvodnih kapaciteta koje predstavlja osnovu za širenje naše regionalne prisutnosti ulaskom na nova tržišta i u nove kategorije, čime se iz temelja poboljšavaju konkurentske prednosti svih naših kompanija“ – izjavio je Sotiris Janopulos (Sotiris Yannopoulos), izvršni direktor Fortenova grupe za prehranu.