Iako se na feed-ovima korisnika Fejsbuka od letos pojavljuju medicinski netačne reklame za lek Truvada koji dokazano smanjuje verovatnoću prenošenja HIV virusa za 99 odsto, tehnološki gigant sa Markom Zakerbergom na čelu i dalje ne reaguje, piše Gardijan.

Reklame su, kako piše Gardijan, pune slovnih grešaka, a jedna od njih poručuje: „Farmaceutske kompanije imaju bezbedniji lek, ali su ga čuvale u tajnosti. Prodaju one opasne.“

Reklama se pojavljuje i na Instagramu (koji, podsećamo, pripada Fejsbuku), a finansira je advokatska firma iz Virdžinije KBA Attorneys. Ukazuje se na navodne nus-efekte ovog leka, a navedena su neodređena oboljenja kostiju i bubrega.

Stručnjaci su poručili da je PrEP bezbedan za korišćenje i da ga pacijenti generalno dobro podnose, te da je bilo kakva dezinformacija poput ovih koje se šire na društvenim mrežama opasna za javno zdravlje, a naročito najranjivije grupe poput gej muškaraca.

San Francisko AIDS fondacija saopštila je da uticaj leka na kosti „nije klinički značajan“, a da su istraživanja pokazala da gustina kostiju opada za svega 1 odsto, ali i da se vraća u normalu kada se prestane sa uzimanjem leka.

Organizacija za prava LGBTQ+ zajednice Glaad uputila je Fejsbuku otvoreno pismo koje je potpisalo više od 50 istaknutih LGBTQ+ i organizacija za javno zdravlje, kao i političari poput guvernera Njujorka Endrua Kuomoa i senatorke Masačusetsa Elizabet Voren. U pismu se Fejsbuk poziva da ukloni dezinformacije sa mreže.

Navodi se da lekari prijavljuju slučajeve u kojima pacijenti odbijaju da uzimaju PrEP pošto su videli ove reklame, ali i da je njihova moć targetiranja neverovatno velika, tako da gađa najugroženije grupe u mejnstrim i LGBT medijima.

Ovime bi se mogao poništiti višedecenijski napor da se HIV/AIDS iz smrtne kazne transformiše u hronično stanje koje se može kontrolisati odgovarajućom terapijom. Ipak, činjenica da Fejsbuk ostaje nem i ne reaguje na dezinformacije koje se šire platformom nije nikakvo iznenađenje.

Gardijan takođe piše da je kontaktirao Fejsbuk za komentar, ali da kompanija nije odgovorila.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.