Odrasle osobe mogu da premaše preporučenu dnevnu dozu unosa šećera konzumiranjem samo dve čaše vina, upozoravaju stručnjaci.

Pića takođe mogu da budu puna kalorija, a u nekim slučajevima dve čaše vina mogu da sadrže i više kalorija od hamburgera.

U Britaniji su oznake na alkoholnim pićima „neodgovarajuće“, objavilo je udruženje „Alcohol Health Alliance UK“(AHA) uz novu analizu popularnih vina, prenosi N1.

Proučavao se kalorijski i šećerni sadržaj 30 boca crnog i belog vina, rozea, voćnog vina i penušavog vina koji se prodaju u zemlji.

Savez, koji predstavlja više od 60 zdravstvenih organizacija, naveo je da postoji široki raspon šećera i kalorija u različitim vinima.

Kako te informacije uglavnom nisu na etiketama, britanski potrošači „ostaju u mraku“ u pogledu toga što piju.

Vladine smernice preporučuju da odrasli ne konzumiraju više od 30 grama šećera dnevno, a skoro celu ovu količinu moguće je uneti ispijanjem dve srednje čaše vina.

Analiza je pokazala da su mnoga vina s najvećom količinom šećera ona koja imaju najmanju jačinu alkohola.

Bez zakonske obaveze prikazivanja sadržaja šećera na etiketama alkohola, ljudi koji kupuju alkohol manje jačine možda misle da je to zdravija opcija, ali bi nesvesno mogli da povećaju dnevni unos šećera.

Analiza je takođe ispitala kalorije u vinu.

Prema AHA, samo dve srednje čaše analiziranih najkaloričnijih vina sadrže više kalorija od hamburgera.

Vina koja sadrže mnogo kalorija obično su bila ona jača.

AHA je saopštila da nijedan od 30 proizvoda ispitanih u studiji nije imao sadržaj šećera na svojim etiketama – informacije koje su potrebne za sva bezalkoholna pića u Britaniji.

Sadržaj kalorija prikazan je samo na 20 odsto pregledanih nalepnica.

Prema Ianu Gilmoru, predsedniku „Alcohol Health Alliance UK,“ trenutno izuzeće alkohola od pravila označavanja hrane i pića je apsurdno.

„Kupci koji kupuju mleko ili sok od pomorandže imaju sadržaj šećera i nutritivne informacije na dohvat ruke. Ali te informacije nisu potrebne kada je reč o alkoholu – proizvodu koji ne samo da podstiče gojaznost, već i šteti zdravlju i povezan je sa sedam vrsta karcinoma“, rekao je on.

Alison Daglas, izvršna direktorka „Alcohol Focus Scotland“, dodala je da „zznačavanje alkohola u ovoj zemlji je neadekvatno i dozvoljava industriji alkohola da odluči koje će informacije uključiti, a koje neće uključiti u svoje proizvode, uprkos tome što alkohol  u Velikoj Britaniji na dnevnom nivou odnosi 70 ljudskih života“.

„Ljudi bi trebalo da imaju pouzdane informacije“, dodala je Daglas.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.