Društvene mreže u zahtevima za američku vizu: Šta se zaista traži po novim pravilima Stejt dipartmenta

0
Profimedia

Društvene mreže odavno nisu više “kompjuterska igrica”, prisustvo na njima je značajan deo našeg svakodnevnog života, komunikacije sa spoljnim svetom i samim tim i identiteta korisnika.

To pokazuju i nova pravila Stejt dipartmenta prilikom prijava za vizu.

Kako su preneli mediji, Stejt Department od sada traži od skoro svih podnosilaca zahteva za dobijanje vize za ulazak u SAD da prilože podatke o svojim nalozima na društvenim medijima, kao i ranije imejl adrese i brojeve telefona.

Na ovaj način se proširuje provera potencijalnih imigranata i posetilaca SAD, što se vezuje za namere Trampove administracije iskazane već nekoliko puta.

To ne znači da će biti tražene, kako se moglo pročitati u našim medijima i na društvenim mrežama, šifre i pristup, već podaci o korisničkim nalozima.

Nova mera je upravo stupila na snagu nakon što su odobreni novi formulari za vize.

Stejt dipartment navodi da je osavremenio formulare kako za useljeničke tako i turističke i druge vize, kako bi se tražile dodatne informacije, uključujući i “identifikacije sa društvenih medija”, od skoro svih podnosilaca zahteva za izdavanje američke vize.

Očekuje se da će promena, koja je predložena u martu 2018, uticati na oko 15 miliona stranih posetilaca koji se prijavljuju za vize za ulazak u SAD svake godine.

Podaci sa društvenihi medija, mejlovi i telefonski brojevi i ranije su traženi od onih podnosilaca zahteva koji su identifikovani za dodatnu proveru, kao što su ljudi koji su putovali u oblasti pod kontrolom terorističkih organizacija.

Oko 65.000 ljudi godišnje je spadalo u tu kategoriju.

Stejt Department navodi da će prikupljanje dodatnih informacija “ojačati proces provere podnosilaca zahteva i potvrdu njihovog identiteta.”