Rad i istrajnost, u fuziji sa znanjem i iskustvom, sigurni su vodiči do uspeha. Dokaz za to je i profesionalna priča Gorice Stojković, koja je nakon šesnaest godina rada u Coca-Cola HBC uspela da dođe do zaslužene liderske pozicije generalnog menadžera za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u Coca-Cola kompaniji.

Kako sama kaže, ovo je samo početak jednog novog poslovnog poglavlja u kome će nam otkriti kolika je zapravo posvećenost Coca-Cola kompanije ka održivosti, inovacijama i razvoju brendova.

Koja je globalna svrha kompanije Coca-Cola?

Coca-Cola je oduvek bila posvećena osnaživanju zajednica, stvaranju pozitivnih promena i pružanju zadovoljstva kroz svoje brendove. Vodeći se tim narativom, nastojimo da pozitivno utičemo na živote ljudi, zajednicu i planetu kroz brigu o vodi, reciklažu ambalaže i smanjenje emisija ugljenika u našem lancu vrednosti. Naša globalna svrha ogleda se zapravo u stalnoj potrebi da obezbedimo raznovrstan portfolio i dostupnost naših proizvoda širom sveta, prateći visoke standarde odgovornosti i održivosti.

Za jedan tako ozbiljan zadatak potrebne su kontinuirane inovativne ideje koje prave razliku, ali Coca-Cola u tome uspeva već 137 godina! Naša strategija je jasna: ona je usredsređena na ljude – naše potrošače i zaposlene – kroz održivo poslovanje, što nam omogućuje da uvek imamo spreman odgovor na trenutne i buduće izazove, uporedo stvarajući pozitivne promene za planetu.

Koji su to brendovi čijoj izgradnji želite da se posvetite?

Portfolio kompanije Coca-Cola obuhvata oko 200 master brendova širom sveta u pet kategorija pića, od klasičnih osvežavajućih napitaka do inovativnih proizvoda. U ponudi imamo i pića sa smanjenim dodatkom šećera, kao i više brendova sa nutritivnim i zdravstvenim prednostima. Upravo iz tog razloga, nedavno smo u Srbiji lansirali nov ukus Fanta Orange bez šećera, koji će obradovati postojeće i nove obožavaoce. Zvanična kampanja za lansiranje nove Fante Orange Zero Sugar na tržištu Srbije očekuje se u aprilu, a sam proizvod je već dostupan na nekim prodajnim mestima. Pored brenda Fanta, lično sam posvećena jačanju prisutnosti brendova poput Coca-Cola i Sprite. Istovremeno, želimo unaprediti i druge segmente našeg portfolija, prateći trendove i potrebe potrošača. Uvek eksperimentišemo sa novim pićima, pa smo nedavno pokrenuli i Jack Daniel’s & Coca-Cola koktel. Ovo je samo jedan od primera našeg tekućeg poslovanja kako bismo našim potrošačima obezbedili neke nove i dinamične načine uživanja u proizvodima iz našeg portfolija. Sa takvim inovacijama se povećava i naša odgovornost prema potrošačima. Naša globalna politika o odgovornom oglašavanju alkoholnih proizvoda je sada integrisana u naše lokalne poslovne procese, kako bismo osigurali da razvijamo inovacije alkoholnih pića na odgovoran i održiv način.

Neprestano pristupate inovaciji kako biste postigli održivost svog poslovanja. Koliko su izazovni vaši ciljevi održivosti?

Održivost je ključna komponenta naše poslovne strategije. Izazovi su prisutni, ali smo predani postizanju ambicioznih ciljeva. Smanjenje štetnih gasova, recikliranje ambalaže i podrška lokalnim zajednicama deo su našeg globalnog plana. Fokusirani smo na inovacije koje će omogućiti dugoročnu održivost i odgovornost prema planeti.

Primera radi, naša strategija o bezbednosti vode do 2030. fokusira se na povećanje vodosnabdevanja. Radimo sa partnerima kako bismo obezbedili pristup za stalno snabdevanje čistom vodom za ljude i ekosisteme u svim oblastima u kojima poslujemo. Takođe, naši ciljevi za vodu, pakovanje i klimu međusobno su povezani. Drugim rečima, stvaranjem cirkularne ekonomije za pakovanje, možemo smanjiti emisiju štetnih gasova. Pristupajući upravljanju vodama iz perspektive sliva, učestvujemo, zajedno sa našim partnerima, u inicijativama koje povećavaju otpornost zajednice na ekstremne vremenske prilike. Naš pristup klimi je naučno ukorenjen, a cilj je smanjenje emisije gasova za 25% do 2030. godine, u odnosu na osnovnu liniju iz 2015. godine. Do 2022. uspeli smo da smanjimo naše emisije za 7% u odnosu na ovu osnovnu liniju.

Poznato je da je Coca-Cola kompanija koja razume vrednost i važnost marketinga. S tim u vezi, pratite li marketinške trendove ili postavljate svoje?

Osnova naše marketinške transformacije oslanja se na tri osnovna stuba: sticanje uvida u način razmišljanja potrošača, zatim isporuka strategija zasnovanih na podacima i prihvatanje tehnoloških inovacija. Ovakva transformacija predstavlja našu stalnu posvećenost stvaranju smislene veze sa našim potrošačima kroz kreiranje pozitivnog uticaja na njihove živote.

Coca-Cola ima bogatu tradiciju u razumevanju potreba potrošača i prilagođavanju trendovima. Istovremeno, postavljamo trendove kroz kreativne kampanje koje odražavaju našu posvećenost inovacijama. Pratimo globalne i lokalne trendove kako bismo ostali relevantni i ujedno inspirisali potrošače. To znači da u najvećoj meri sami transformišemo naše poslovanje i organizaciju prilagođavamo novom, digitalnom dobu.

Za skoro vek i po poslovanja, kompanija Coca-Cola je uvek prednjačila u inovacijama, fokusiranim da zadovolje rastuće potrebe potrošača. Svaka generacija je nadograđivala prethodnu, održavajući jedinstvenu relevantnost brenda kroz inovativne proizvode i pionirski marketing u medijima, koji sa svakom novom epohom iznova menjaju tržišni pejzaž.

Koju će poruku širiti vaša sledeća marketinška kampanja?

Fokusiraće se na našu odgovornost prema planeti i zajednicama. Želimo inspirisati ljude da se pridruže našim naporima ka stvaranju zdravije budućnosti, ističući važnost malih svakodnevnih koraka i zajedničkog doprinosa globalnom cilju očuvanja planete.

Takođe, nastavićemo da koristimo naš marketing za podsticanje rasta našeg niskokalorijskog portfolija. Uz to, želja nam je da pokrenemo kružnu ekonomiju za naše ambalaže, jer to pomaže da se smanji štetni otpad i emisija ugljenika. Radimo na tome da koristimo više recikliranog sadržaja za naša jednokratna pakovanja, da proširimo upotrebu višekratnih boca i da dodatno podstaknemo sakupljanje ambalaže za reciklažu kroz našu kampanju „Svet bez otpada“.

Dakle, fokus nam je na implementaciji održivosti u svim segmentima našeg poslovanja. Kroz saradnju sa svim zainteresovanim stranama i zajednicama želimo da povećamo kolektivni uticaj, sa ciljem da uz izgradnju održivog sistema poslovanja podstaknemo i njegov dalji rast u svim sferama angažovanja.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.