U Srbiji se, prema prognozama, početak smirivanja inflacije može očekivati u julu, dok će se inflacija u evropskim zemljama, prema očekivanjima, smiriti krajem leta, rekao je za RTS direktor Republičkog zavoda za statistiku Miladin Kovačević.

„Ona jeste prekoračila 10,4 posto u maju mesecu, u junu mesecu će verovatno otići i dalje, ali u julu mesecu bismo mogli očekivati da se vratimo nazad i da počne da se smiruje“, rekao je Kovačević, prenosi RTS.

Dodao je da Evropska centralna banka nije podizala osnovnu kamatu, ali da je preduzela druge restriktivne mere u monetarnoj sferi, ali da ta institucija ne očekuje ubrzanje inflacije, već smirivanje.

Govoreći o situaciji u SAD, Kovačević je naveo da je inflacija u toj zemlji dostigla četvorogodišnji maksimum od 8,6 odsto i ocenio je da se očekuje isto što se očekuje i u Evropi, pošto je američko tržište manje zahvaćeno krizom u Ukrajini.

Dodao je da industrija ne može lako preživeti bez gasa i nafte, ali i da se širom sveta na ugalj širom sveta vraćaju termoelektrane i fabrike čelika.

„Ukrajinski tok je opstruiran od same Ukrajine, Severni tok 2 nije ni stavljen u funkciju, pod uticajem Amerike. Sve u svemu, na nekoj tankoj niti se drži snabdevanje gasom moćne nemačke industrije. Ako i to prestane, zaista kriza može biti toliko teška da će cela Evropa osetiti, ne recesiju, nego šok, recesioni šok koji će nastupiti“, rekao je Miladin Kovačević.

Istakao je da se energetska zavisnost ne može brzo prevazići, kao i da je pitanje da li uopšte može, kao i da nigde nismo videli jasnu evidenciju o količinama i da se jedino pričalo o pojačanju uvoza LNG gasa iz SAD, ali da se utvrdilo da i dalje ne postoji potrebna infrastruktura za uvoz te vrste gasa.

Govoreći o krizi u avio-industriji, Kovačević je ocenio da je reč o nesnalaženju u novim okolnostima i da je alarmantna situacija to što se od avio-kompanija traži da smanje broj sedišta i putnika zbog toga što ne mogu da usluže veliki broj putnika.

„Još uvek se ne shvata da je najoskudniji resurs ljudski resurs i da tu mora doći do promene strukture troškova, i u tim kompanijama, i u brizi država oko toga šta će se održati u saobraćaju, jer to su okolnosti koje predstavljaju osujećenje za celo društvo, a da te države slabo reaguju“, rekao je Kovačević.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.