O svemu što je potrebno za upravljanje kompanijama, kao i o važnosti podataka i primeni veštačke inteligencije u poslovanju, govorili su u okviru SAM Akademije, ekskluzivnom edukativnom programu namenjenom budućim liderima, Biljana Bogovac, rukovodeća partnerka PwC Srbija i Crna Gora, Marijana Agić Molnar, CEO & Data Strategist, Data Do i Slobodan Marković, Digital Advisor, UNDP.

Koje su najvažnije aktivnosti za pravilno upravljanje poslovanjem jedne kompanije?

Biljana Bogovac, rukovodeća partnerka, PwC Srbija i Crna Gora

Sve one aktivnosti koje doprinose sprovođenju strategije u delo važne su aktivnosti. Dakle usklađivanje strateških ciljeva sa postavljanjem ključnih ciljeva – pokretačima vrednosti, usklađivanje poslovnih procesa sa ljudima i ekspertizom, usklađivanje tehnologije sa zahtevima poslovnih procesa. I na kraju takođe i usklađivanje prodajnog procesa i odnosa sa eksternim stejkholderima. To je celokupni ciklus poslovanja, bilo da je reč o proizvodnom ili uslužnom preduzeću.  Najvažniji u tome jesu kadrovi, ljudi i menadžment koji su sposobni i spremni da to sprovedu u delo.

Kjučni saveti kako upravljati podacima u funkciji ostvarenja poslovnih ciljeva?

Marijana Agić Molnar, CEO & Data Strategist, Data Do

Upravljanje podacima je pitanje nad pitanjima, zato što se upravo korišćenjem podataka pravi najveća konkurentska prednost današnjice. Polazi se od poslovnih ciljeva i vraća unazad da bi se znalo koji podaci i procesi mogu da nam pomognu, da se ti ciljevi ostvare. Svaka kompanija mora da ima strategiju podataka, tačnije da zna kako će podaci moći da pomognu kompaniji da ostvari ciljeve. I na kraju najvažnije  je vođenje računa o higijeni podataka.

Ključni načini upotrebe veštačke inteligencije u cilju unapređenja poslovanja?

Slobodan Marković, Digital Advisor, UNDP

Veštačka inteligencija ima veliku ulogu u današnjem poslovanju, posebno u automatizaciji poslovnih procesa, ekstarkciju znanja iz velikih repozitorijuma – dokumenata, fotografija i videa, kao i u generisanju novih sadržaja. Ono što je već danas važna uloga menadžmenta jeste da se upozna sa novim mogućnostima, ograničenjima, ali i rizicima koje donosi veštačka inteligencija. Da motiviše zaposlene da se takođe upoznaju sa tim stvarima, da ih podstakne da zajedno eksperimentišu i vide kako veštačka inteligencija može da se primeni u svakodnevnom poslovanju, počevši od nekih poslovnih procesa, koji su poznatiji, standardizovaniji, do nekih rizika kojima može lakše da se upravlja. Znanje koje se stekne tokom tih procesa omogućiće da se krene dalje sa primenom veštačke inteligencije u cilju boljeg unapređenje proizvoda i usluga korišćenjem veštačke inteligencije ili čak u izradi novih proizvoda i usluga baziranih na veštačkoj inteligenciji. Važno da se kroz taj agilan proces dolazi do novih podataka koja su nam znanja potrebna u timu i da li imamo sve potrebne podatke, koje modele da ugradimo u poslovne informacione sisteme,  da li postoje neke pravne i etičke prepreke u korišćenju veštačke inteligencije.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.