Kancelarija poverenika za informacije u Velikoj Britaniji je nakon opsežne istrage potvrdila ranije navode o tome da je „British Airways“ imao loš sistem zaštite podataka u vezi sa turističkim aranžmanima i da je ta činjenica olakšala hakerima da ukradu lične podatke putnika – prijavu, karticu za plaćanje, ime, adresu i informacije o rezervaciji putovanja. Te informacije su ukradene preusmeravanjem na lažnu web stranicu.

Zbog toga će „BA“ morati da plati 183 miliona funti, prenosi Gardijan.

„Lični podaci ljudi su upravo to – lični“, izjavo je poverenik za informacije. „Kada organizacija koja ih prikuplja ne uspe da ih zaštiti to je nešto više od neprijatnosti. Zakon jasno govori da kada preuzmete podatke imate određenu odgovornost. „

Novčana kazna koja je izrečena predstavlja 1,5 odsto ukupnog svetskog prometa u prošloj godini, kada je „BA“ zaradio 11,6 milijardi funti.

I pored te „zanemarljive“ sume, predstavnici kompanije su razočarani presudom.

„Pokušali smo da odreagujemo najbrže što smo mogli na to što se dogodilo. Nismo pronašli dokaze o bilo kakvim prevarama i podmetanjima u kompaniji. Još jednom se izvinjavam svima koji su oštećeni“, rekao je Aleks Kruz, predsednik i izvršni direktor kompanije.

On je najavio i da će „BA“ podneti žalbu na ovu presudu.

Premda kompanija već vodi interne bitke sa svojim pilotima u vezi sa platama, ovo je samo dodatni problem u turbulentnom periodu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.