Brend koji govori jezikom potrošača

0

Miodrag Marinković, Marketing manager, Frikom

Na koji način prilagoditi i razviti nove proizvode u skladu sa potrebama tržišta i sve zahtevnijih potrošača?

Ulaganje u nove proizvode i njihov razvoj danas nije dodatna opcija velikih kompanija, već presudan korak za rast i profitabilnost biznisa. Zato je jedan od najvažnijih segmenata poslovanja svake uspešne kompanije pažljivo osluškivanje potreba potrošača i samog tržišta, kao i prilagođavanje i razvijanje proizvoda u skladu sa tim. Potrošačke preferencije se u današnje vreme značajno brže menjaju nego ranije, jer se i dinamika sveukupnih promena osetno ubrzava. Jedini način da kompanije osiguraju dugoročni rast jeste da u stopu prate zahteve tržišta i pokušaju da steknu vođstvo u inovacijama. Zato je ključno da se dostigne dovoljan nivo fleksibilnosti kako bi se inovacije u asortimanu mogle brzo implementirati. Ove godine posebno smo ponosni na King dezertne čašice sa četiri ukusa vrhunskog sladoleda, za čiji dizajn smo nagrađeni prestižnom svetskom nagradom Red Dot Design Award 2020. Takođe, predstavili smo i brend HIGHLIFE sa dve nove čaše namenjen, pre svega, potrošačima koji u skladu sa trendovima izuzetno vode računa o nutritivnoj vrednosti hrane i zdravim životnim navikama. Između ostalog i u segmentu smrznute hrane, naročito povrća, uvek se trudimo da prvi na tržištu predstavimo inovacije koje idu u korak sa svetskim trendovima.

Nove generacije mnogo više brinu o svom fizičkom i mentalnom zdravlju, kao i zaštiti životne sredine. Koji pristup treba da ima jedan savremeni brend prema ovoj ciljnoj grupi?

Nove generacije poseban su segment potrošačkog društva koji zahteva dodatnu pažnju i specifičan način obraćanja, a kada kažem specifičan mislim na dosta dinamičniji, direktniji i brži. Samim tim, značaj inovacija i njihovog brzog implementiranja, u odnosu na nove generacije potrošača, još je veći. Budući da su trendovi nešto što je trenutno i da oni mogu da se u potpunosti promene ili da nestanu u roku od nekoliko meseci, na kompanijama je da reaguju što je brže moguće. Ono što je konstantno jeste da nova generacija uvek želi nešto novo i nešto svoje, i da im se morate obratiti na njihovom jeziku“. Najbolji primer za to je korišćenje društvenih mreža. Oni su uvek prvi koji otvaraju profile na novim platformama i čim postanu masovne njima više nisu interesantne. Svima nama poznat je vrtoglavi uspon TikTok platforme u celom svetu, a mnogi brendovi još uvek oklevaju i razmišljaju na koji način bi se mogli uključiti. Mi smo bili dovoljno hrabri da u doba pandemije, kada su ljudi značajno više vremena provodili na društvenim mrežama, pokrenemo TikTok profil Frikom Meda. Želeli smo da iskoristimo našu popularnu maskotu i autentičan content, a rezultati su zaista zapanjujući – @frikom.meda profil za nepunih 3,5 meseca ima preko 45.000 pratilaca i 320.000 lajkova i to ga čini ubedljivo br. 1 brend profilom u regionu unutar FMCG grupe.

Koliko su važne promene za zrele brendove?

Svaka greška ima svoju cenu, međutim, status quo nije naš stil poslovanja. Frikom je brend sa dugom tradicijom, potrošači imaju veliko poverenje u naš kvalitet i mi se trudimo da to poverenje opravdamo. Da bi baza potrošača rasla, konstantno se mora raditi kako na zadržavanju postojećih, tako i na regrutovanju novih. Rano stvaranje veze sa potrošačem, još tokom detinjstva, ima izuzetno značajnu ulogu u izgradnji dugoročnog odnosa prema brendu. Upravo iz tog razloga svake se godine trudimo da za naše najmlađe potrošače pripremimo nešto novo. Ove godine, u saradnji sa Imlekom, realizovan je co-branding projekat Moja kravica sladoled na štapiću, koji je ostvario najveći uspeh do sada u segmentu dečijeg sladoleda sa preko 4 milona prodatih komada do danas.